Zarządzanie przedsiębiorstwem - wykład 4, (Sem. V)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 518
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie przedsiębiorstwem - wykład 4, (Sem. V) - strona 1 Zarządzanie przedsiębiorstwem - wykład 4, (Sem. V) - strona 2

Fragment notatki:

Wykład IV
Problemy związane z praktycznym wydawaniem zmian:
Usprawnienia (systemowe, organizacyjne)- przymusowe by utrzymać się na rynku
Restrukturyzacja- zmiana struktur, ich usprawnienie. Proces takiego dostosowana organizacji ekonomicznego, finansowego, i technicznego który najlepiej odpowiada celowi postawionemu przez przedsiębiorstwa.
Przesłanki (tendencje długookresowe o charakterze obiektywnym)
Stałe dążenie do innowacji, postęp techniczny i innowacyjny
Charakter rynku- występowanie zmiennych tendencji co ma swoje skutki w zatrudnieniu.
Przyczyny (dość typowe dla konkretnych przedsiębiorstw)
Tendencje zmienne na rynku które powodują…, trzeba zwolnic ludzi lub przeprowadzić restrukturyzacje rozwojową.
Odchodzenie od orientacji produkcyjnej w kierunku orientacji marketingowej. Pojawia się całkiem nowa struktura która zajmuje aktywnym stosunkiem do klienta, którego trzeba namówić do kupna produktu.
Postęp w naukach zarządzania. Lata 60-te to pojawienie się komórek planowania strategicznego a lata 80-te kontrolingu. W miarę pojawiania się nowych metod pojawiają się nowe struktury.
Wewnętrzne przyczyny restrukturyzacji:
Nadmierna ekspansja i dywersyfikacja. Firma wchodzi na dobre rynki gdy te się skończą zaczyna wchodzić na złe, które jej szkodzą. Wtedy wycofuje się z tego złego rynku (przeprowadzanie restrukturyzacji). Do dywersyfikacji do chodzi w momencie gdy firma wchodzi w dziedzinę na której się nie zna, więc musi wycofać się z działalności. Obawa kierownictwa przed przejęciem.
Zewnętrzne przyczyny restrukturyzacji:
Zmiany w rynku produktów (czyli zmiany w cyklu życia produktów)
Nasilenie konkurencji
Zmiany w technice i technologii
Ryinżyniering- ułożenie od nowa uprawnień. Oznacza zmianę bardziej radykalną, bardziej przemyślaną niż restrukturyzacja.
Bunch marketing- usprawnianie poprzez porównywanie się do zachowań liderów. Near management- minimalizacja kosztów by być konkurencyjnym.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz