Zarządzanie przedsiębiorstwem - wykład

Nasza ocena:

5
Pobrań: 14
Wyświetleń: 791
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie przedsiębiorstwem - wykład - strona 1 Zarządzanie przedsiębiorstwem - wykład - strona 2

Fragment notatki:

13. OGRANICZENIA ZWIĄZANE Z CENĄ ZAWARTE W USTAWIE: ( dwie zasady) - w umowie musi być informacja że zmiana ceny może nastąpić - 20 dni przed rozpoczęciem imprezy nie możemy zmienić ceny 14. DETERMINANTĄ STRATEGII CENOWEJ SĄ: - ceny firmy ( 2 cele: 1-zysk, 2- zwiększenie naszego udziału w rynku) - koszty - popyt( zależy od preferencji klientów, możliwości finansowych; różnicowanie ceny) - rynek docelowy ( charakter tego rynku; potencjalna grupa klientów do której kierujemy produkt) - dochody nabywców - ceny konkurentów ( poziom naszych cen określają ceny usług konkurencji) MODEL KONKURENCJI 5 SIŁ PORTERA: 15. CENY ZALEŻA OD 3 CZYNNIKÓW: 1) kosztów 2) cen wprowadzanych przez konkurencję 3) gotowości klientów na zakupienie 16. DETERMINANTY TECHNICZNE: - ceny paliwa lotniczego - kurs walut - koszty związane z uzyskaniem zabezpieczenia ( ubezpieczenie) 17. DWA TYPY CEN: 1) strategiczna- cena, którą producent publikuje w katalogach; cena odzwierciedla poziom rentowności w dłuższym okresie czasu 2) taktyczna- cena, którą producent jest gotowy stosować w krótkim okresie czasu mając na uwadze realizację celów marketingowych (cena ta stosowana jest przez przewozy lotnicze). Nazwy mechanizmów, które są tu stosowane: * lastminute(rentowność krańcowa) *firstminute * gwarancja niezmienności cen 18. RODZAJE KALKULACJI: - pakietowa (konkretny program, określona liczba uczestników) - service by service- dla grup typu insentive; Ta kalkulacja ma zastosowanie w zjawisku obecnym na rynku tworzenie pakietów dynamicznych PAKIETY DYNAMICZNE - mają związek z przewozami lotniczymi. 19. PRAKTYKI CENOWE TOUROPERATORÓW: (dwa zasadnicze kierunki): 1) minimalizowanie świadczeń, które są włączone do ceny, którą płaci przed wyjazdem klient zbliżona do najniższej ceny na rynku, ma za zadanie przyciągnąć klienta. 2) tworzenie i oferowanie pakietów All inclusive- istotą oferty jest maksymalizacja świadczeń jakie klient otrzymuje i przekonanie go, na ogół skuteczne, że za część tych świadczeń w zasadzie nie płaci; cena pakietu jest niższa niż cena poszczególnych usług. 20. STRATEGIE CENOWE W ZAKRESIE WPROWADZENIA NOWYCH PRODUKTÓW: 1) spinning ??? - polega na wprowadzeniu oryginalnego produktu po bardzo wysokich cenach. Po zaspokojeniu nabywców, którzy preferują nowości są stopniowo obniżane 2) penetracji- wprowadza się produkt po cenie obniżonej celem zainteresowania jak największej liczby klientów i szybkiego zdobycia znacznego udziału w rynku. 3) psychologiczne ( np. lastminute) 4) strategie wysokich cen- w celu wyróżnienia na rynku, osiągnięcia zysku w krótkim okresie. 5) strategia neutralnych cen - polega na wyznaczeniu naszej ceny do ogólnej ceny występującej na rynku ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz