Zarządzanie produktem a zarządzanie produktami- opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 63
Wyświetleń: 574
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie produktem a zarządzanie produktami- opracowanie - strona 1 Zarządzanie produktem a zarządzanie produktami- opracowanie - strona 2 Zarządzanie produktem a zarządzanie produktami- opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Zarządzanie produktem a zarządzanie produktami
Produkt to cokolwiek, co może znaleźć się na rynku, zyskać uwagę, zostać nabyte, użyte lub skonsumowane, zaspokajając czyjeś pragnienie lub potrzebę.
Hierarchia produktów:
Rodzina potrzeb - podstawowa potrzeba leżąca u podstaw rodziny produktów np.: bezpieczeństwo,
Rodzina produktów - wszystkie klasy produktów, które mogą zaspokoić podstawową potrzebę w rozsądnym stopniu np.: oszczędności, dochody,
Klasa produktów - grupa produktów w ramach rodziny produktów, posiadająca spójne cechy użytkowe np.: instrumenty finansowe,
Linia produktów - grupa produktów w ramach klasy produktów, blisko powiązanych z racji podobnego działania, sprzedawanych tym samym grupom klientów, dostarczanych tymi samymi kanałami dystrybucji lub znajdujących się w podobnej klasie cenowej np.: polisa ubezpieczeniowa na życie.
Typ produktu - te elementy linii produktu, które łączy jedna z kilku możliwych postaci produktu np.: okresowa polisa na życie,
Marka - nazwa kojarzona z jednym lub więcej elementów linii produktu używana w celu identyfikacji jego źródła lub charakterystyki np.: polisa okresowa określonej firmy,
Produkt - oddzielna całość wewnątrz linii produktu lub marki, którą można wyróżnić na podstawie wielkości, ceny, wyglądu lub innego atrybutu. Zwany jest też wariantem produktu np.: odnawialna polisa okresowa na życie określonej firmy,
Zbiór produktów oferowany przez przedsiębiorstwo jest nazywany:
- portfelem przedsiębiorstwa,
- asortymentem,
- zestawem,,
- produktem mix.
Asortyment - zbiór wszystkich linii produktu oraz konkretnych wyrobów oferowanych nabywcom przez producentów.
Portfel

linie produktów

typy lub marki
Asortyment firmy ma określoną:
szerokość - ilość linii produktów,
długość - ogólna ilość produktów w całym asortymencie firmy,
głębokość - ilość wariantów produktu oferowanych w ramach każdej linii,
spójność - mówi jak blisko związane są różne linie produktów, jeśli chodzi o zastosowanie, wymogi produkcyjne, kanały dystrybucji i inne.
Kształtowanie asortymentu:
- Różnicowanie pionowe produktu - głębokość asortymentu
- Różnicowanie poziome produktu - szerokość asortymentu
Jeżeli wymagania klientów są zróżnicowane w odniesieniu do produktów, to asortyment jest pogłębiany.
Stopień zmienności asortymentu - intensywność wprowadzenie i wycofywanie kolejnych odmian produktów i dywersyfikacji.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz