To tylko jedna z 8 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Na czym polegają kluczowe decyzje marketingowe dotyczące asortymentu (od „dodania nowych linii produktu” do „zmiany spójności asortymentu”)? Aby określić kluczowe decyzje marketingowe dotyczące asortymentu należy określić cztery wymiary asortymentu, które dostarczają punktów orientacyjnych dla sformułowania strategii produktowej firmy.
Asortyment produktów jest zbiorem wszystkich linii produktu oraz konkretnych wyrobów oferowanych nabywcom przez producentów.
Asortyment firmy ma określoną długość, szerokość, głębokość i spójność. Szerokość asortymentu oznacza ilość linii produktów, długość asortymentu to ogólna ilość produktów w całym asortymencie firmy, głębokość asortymentu oznacza ilość wariantów produktu oferowanych w ramach każdej linii oraz spójność asortymentu mówi nam, jak związane są różne linie produktów, jeśli chodzi o zastosowanie, wymogi produkcyjne, kanały dystrybucji i inne. Dzięki tym czterem wymiarom asortymentu firma może rozwinąć swoja działalność na cztery sposobu:
Dodać nowe linie produktów, poszerzając swój asortyment;
Przedłużyć linie;
Pogłębić asortyment dodając więcej odmian swoich produktów;
Zwiększyć lub zmniejszyć spójność swoich linii produktów, zależnie od tego, czy chce zbudować silną reputację na jednym obszarze, czy też działać w wielu dziedzinach.
Do kluczowych decyzji odnośnie asortymentu zaliczymy: poszerzenie asortymentu, przedłużenie linii, dodanie większej ilości odmian swoich produktów oraz zadbanie o dobrą reputację w danych obszarach działalności.
Za planowanie asortymentu odpowiadają planiści strategiczni firmy. Na czym polegają kluczowe decyzje marketingowe dotyczące linii produktowych (od „rozciągania linii” do „przerzedzania linii”). Na czym polega użyteczność i jaki jest zakres analizy linii produktu? Linia produktów to grupa produktów w ramach klasy produktów, blisko powiązanych z racji działania w podobny sposób lub sprzedawanych tym samym grupom klientów, dostarczanych tymi samymi kanałami dystrybucji lub będących w podobnej klasie cenowej. Każda linia produktów znajduje się w gestii innego członka zarządu, np. na Uniwersytecie mamy dziekanów wydziałów medycyny, prawa, ekonomii, muzyki, dziennikarstwa, sztuki pięknej itp. Dyrektorzy linii produktów muszą znać wysokość sprzedaży i zysków przynoszonych przez każdy element swojej linii, jak również porównywalną ofertę konkurencji.
Kierownictwo musi ustalić optymalną długość linii produktów. Jest ona za krótka, jeżeli można zwiększyć jej zyskowność poprzez dodanie elementów i za długa, jeżeli można zwiększyć zyski poprzez rezygnacje z kilku z nich. Kwestia długości linii wiąże się z celami firmy. Jeżeli zależy jej na wysokim udziale w rynku, powinna posiadać długie linie produktów. Nie powinna też zważać na niską rentowność niektórych produktów. Firmy nastawione na maksymalizację zysku posiadają krótsze linie o starannie wybranych elementach.
(…)
…)
Na czym polega „analiza istotności i rezultatów usługi”? Z czego wynika jej przydatność dla zarządzania marketingowego?
„Analiza istotności i rezultatów usługi” polega na:
Monitorowaniu poziomu zadowolenia klienta
Pomiarach zadowolenia z usługi
Satysfakcji pracowników i klientów
Przydatność analizy - poprawa jakości świadczonej usługi (technicznej oraz funkcjonalnej)
Na czym polegają podstawowe sposoby…
… z określeniem jakości produktu przed dokonaniem zakupu, czasami zaś trudności takie występują także po zakupie produktu i jego użyciu (chociażby z braku kwalifikacji do prawidłowej oceny wyświadczonej usługi). Dla klienta instytucji finansowej oznacza to ponoszenie większego ryzyka w momencie podejmowania decyzji o zakupie usługi finansowej i konieczność poszukiwania substytutów owej niematerialności, czego…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)