Zarządzanie procesami - dealer samochodów

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 1274
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie procesami - dealer samochodów  - strona 1 Zarządzanie procesami - dealer samochodów  - strona 2 Zarządzanie procesami - dealer samochodów  - strona 3

Fragment notatki:


Zarządzanie procesami na przykładzie dealera samochodów firmy NISSAN
Przedstawienie Firmy P.P.U.H J.M. Sp. z o. o. Autoryzowanego dealera Nissan Poland Firma ta powstała w 1995r. I od tego czasu jest autoryzowanym przedstawicielem Nissana. Zajmuje się sprzedażą samochodów tej marki a także prowadzi serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Jako jedyna w Polsce przygotowuje w sposób profesjonalny samochody rajdowe marki Nissan.
Firma zatrudnia 55 osób, które pracują w następujących działach:
Biuro Obsługi Technicznej
Biuro Części Zamiennych
Biuro Sprzedaży Samochodów
Serwis Dział przygotowania samochodów rajdowych
Kasa Księgowość
Kadry
Administracja
Przedsiębiorstwo jest wiodącym dealerem Nissana na Dolnym Śląsku, o czym świadczą wyniki sprzedaży za ubiegły rok. Także zyski z prowadzenia sprzedaży części zamiennych świadczą o dobrej sytuacji firmy i dobrze rokują na przyszłość. Firma zatrudnia wysokiej klasy specjalistów serwisowych oraz wykwalifikowany personel biurowy. Mistrzostwo Polski w rajdach samochodowych w klasie A5 zdobyte przez załogę Starczukowski - Siodła stawia w dobrym świetle stajnie rajdową będąca integralną częścią firmy.
Swoim zasięgiem obejmuje takie miasta jak: Wałbrzych, Wrocław, Jelenią Górę, Świdnicę, Kłodzko.
1. OPIS DZIAŁAŃ W FIRMIE P.P.U.H J.M. MAZUR Zarządzanie zasobami finansowymi określanie środków finansowych, kontrola płynności finansowej.
Zachodzi pomiędzy dyrekcją, księgowością, a komórkami odpowiedzialnymi za sprzedaż i przynoszenie zysków. Proces doposażenia aut.


(…)

…, planowanie produkcji, pozwala na określenie wymagań produkcyjnych. Możliwe jest budowanie następnych schematów, aż do osiągnięcia najniższego poziomu i rozpisania wszystkich elementów istotnych dla nowego produktu.
Sekwencja domów jakości
TQM
TQM nie jest kolejną metodą, jak zarządzanie przez cele czy wyniki (stąd nazwa zarządzanie przez jakość jest myląca). Jest określany jako idea lub filozofia…
… serii 9000, dotyczące zarządzania jakością i systemów jakości. Podstawę do opracowania tych norm stanowiła brytyjska norma BS 5750 z 1979 r. Ta ujednolicona seria norm ISO 9000 w tym czasie to:
ISO 8402 Terminologia jakości (1986 r.) ISO 9000 Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Wytyczne wyboru i stosowania (1987 r.) ISO 9000 Systemy jakości. Model zapewnienia jakości w projektowaniu, produkcji i instalowaniu i serwisie. 1987 r. ISO 9002 Systemy jakości. Model zapewnienia jakości w produkcji i instalowaniu (1987 r.) ISO 9003 Systemy jakości. Model zapewnienia jakości w kontroli i badaniach końcowych. (1987 r.) ISO 9004 Zarządzanie jakością i elementy systemu jakości. Wytyczne (1987 r.) Co to są "koszty jakości"?
Koszty jakości są tak samo określane w budżecie firmy, mierzone i analizowane jak koszty np. utrzymania, projektowania, wytwarzania itp. Analiza kosztów jakości jest znaczącym narzędziem zarządzania zapewniającym: ocenę ogólnej efektywności zarządzania jakością, środki wyznaczające problemy i priorytety działania. Koszty można podzielić na kategorie: kosztów związanych z niespełnieniem wymagań, kosztów oceny spełnienia wymagań jakościowych, kosztów zapobiegania. Dodatkowo można koszty…
…, cena, charakterystyka tj. nadanie kategorii (I, II, III, brak), jakości].
Informacje czytelnie umieszczone na produkcie.
Akcesoria sprzedawane, w firmie są tylko oryginalnymi produktami Nissana i są najwyższej jakości. Powyższe przykłady świadczą o wysokiej jakości świadczonych usług. Przedsiębiorstwo posiada odrębny dział zajmujący się zarządzaniem jakością, dzięki czemu dostarcza na rynek usługi…
… także popularność w Stanach Zjednoczonych, gdzie wykorzystywano ją z powodzeniem w zakładach Forda i General Motors, a później także w Digital Equipment, Hewlett-Packard, AT&T czy ITT.
Celem QFD jest przełożenie potrzeb i oczekiwań odbiorców na charakterystyki wyrobu lub usługi. Produkcja na skalę przemysłową uniemożliwia bezpośredni kontakt z docelowym odbiorcą. Stosuje się więc szereg metod kontaktu pośredniego…
… są szkoleni w zastosowaniu metod heurystycznych (np. burza mózgów) oraz analitycznych (np. metoda ABC). Każde koło znajduje wybiera jeden problem, który chce rozwiązać i prowadzi badania celem uzyskania zamierzonych rezultatów. Dopiero po osiągnięciu rezultatu zadowalającego i wdrożeniu rozwiązania zaczyna się zajmować kolejnym problemem. Takie postępowanie pozwala na efektywną pracę. Rysunek 2.8…
… zakłada, że każdy z uczestników procesu produkcji ma wpływ na jakość wyrobów. Dlatego należy podjąć dokształcanie zawodowe pracowników i tworzyć wśród nich grupy, które poszukiwałyby możliwości polepszenia jakości. Osiągnięcie tego celu ma się odbyć poprzez umożliwienie rozwoju zawodowego, stworzenie możliwości podejmowania działań doskonalących jakość na stanowisku pracy (Kaizen) oraz wyzwolenie…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz