Zarządzanie organizacją -opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 21
Wyświetleń: 777
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie organizacją -opracowanie - strona 1 Zarządzanie organizacją -opracowanie - strona 2 Zarządzanie organizacją -opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Temat: Zarządzanie organizacją. „ Całość to więcej niż suma części” Arystoteles
Organizacja jest to pewien rodzaj całości ze względu na stosunek do niej jej własnych elementów, mianowicie taka całość, której wszystkie składniki współprzyczyniają się do prowadzenia całości. T. Kotarbiński
Organizację można pojmować jako jakąkolwiek wyodrębnioną względnie z otoczenia całość ludzkiego działania, mającą określoną strukturę skierowaną na osiągnięcie jakiegoś celu lub celów. Termin „organizacja” wziął się od nazw: organizm, organizacja :
Układ nerwowy (mózg i rdzeń kręgowy) - odpowiada za to, co się w naszym organizmie dzieje  dyrektor, prezes
Jeśli układ nerwowy zostanie zablokowany, organizm przestaje poprawnie funkcjonować, ( Np. ograniczenia ruchu po wypadku ) Narządy wykonawcze (mięśnie) Układ trawienny - dostarcza energię Układ oddechowy - pobudzania do działania, jeśli jest zbyt duszno, stajemy się bardziej senni)
Układ nerwowy poprzez receptory odbiera bodźce zewnętrzne:
Oczy
Uszy
Język
Skóra
Robak - część móżdżku, znajdującego się w mózgu, jak ktoś się upije to ma problemy z utrzymaniem równowagi 
Podobnie jest w organizacjach, jak coś się dzieje to organizacja musi się przystosować. Należy wykonywać pracę w taki sposób, aby organizm się nie przeciążył Układ krążenia - układ krwionośny Adrenalina - pobudza organizm
Organizacja :
Organizacja to zespoły złożone z ludzi (członków) posługujących się wyposażeniem i techniką. Są one tworzone poprzez założycieli, którymi mogą być członkowie do realizacji misji i osiągania założonych celów
Organizacja jest wspólnym wytworem technologii struktury społecznej, kultury i struktury fizycznej zanurzonych w otoczeniu, które współkształtują
Podstawowe własności każdej organizacji : Celowość - istnienie celu ogólnego oraz dążenie do realizacji celu lub celów ważnych dla całości Złożoność - wartość różnorodnych części składających się na całość Odrębność - wyodrębnienie celów i struktury całości z otoczenia a jednocześnie powiązanie z otoczeniem tych celów i struktury. Termin organizacja można rozumieć w trzech zasadniczych znaczeniach : Rzeczowym (instytucjonalnym) - jako całość złożoną z ludzi wyposażonych w środki rzeczowe (aparatura), a więc w narzędzia, maszyny, materiały, które łącza określone więzi i dążą do osiągnięcia wspólnego celu, w tym znaczeniu mówi się o rzeczach zorganizowanych, czyli konkretnych instytucjach, takich jak przedsiębiorstwa, stowarzyszenia, zespoły pracownicze. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz