Zarządzanie marketingiem - egzamin

Nasza ocena:

3
Pobrań: 2065
Wyświetleń: 12929
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie marketingiem - egzamin - strona 1

Fragment notatki:

Pytania są bez odpowiedzi i jest ich 22 i dotyczą takich zagadnień jak: formuła STP, plan marketingowy, rozwój rynku, dywersyfikacja, penetracja, rozwój produktu, pomiar ilościowy rynku, segmentacja, analiza portfolio, rynek przedsiębiorstwa, atrakcyjność rynku, marketing zróżnicowany, pozycjonowanie, pole rynkowe, podkompozycja produktu, koncepcja 4 P, macierz ABC, misja przedsiębiorstwa

ZARZĄDZANIE MARKETINGIEM
PROF. ROMAN NIESTRÓJ
I TERMIN
Formuła STP
Jak najlepsze ulokowanie naszej firmy na rynku
Plan marketingowy wg Kotleta zawiera
8 części -są wymienione
Rozwój rynku
Czyli jaki jest rynek nowy / dotychczasowy i jaki jest produkt nowy / dotychczasowy
Dywersyfikacja
Czyli jaki jest rynek nowy / dotychczasowy i jaki jest produkt nowy / dotychczasowy
Penetracja
Czyli jaki jest rynek nowy / dotychczasowy i jaki jest produkt nowy / dotychczasowy
Rozwój produktu
Czyli jaki jest rynek nowy / dotychczasowy i jaki jest produkt nowy / dotychczasowy
Pomiar ilościowy rynku
Wielkość i pojemność, dynamika, cenowa struktura
Segmentacja poprzez analizę morfologiczną
Jakie zawiera elementy
Analiza portfolio GE
Polega na wyznaczeniu pozycji poszczególnych SJB ze względu na dwie zagregowane zmienne atrakcyjność rynku i pozycję konkurencyjną
Rynek przedsiębiorstwa definiowany jest w trzech wymiarach
Przedmiotowym, podmiotowym i przestrzennym
Aktywa rynkowe obejmują
NWD=70 WWD=75 to znaczy że
Przedsiębiorstwo rozprowadza swoje produkty w handlu małodetalicznym
Strategia oddziaływania na nabywców
Atrakcyjność rynku Jest określana przez dostępność surowców na rynku
Marketing zróżnicowany
Pozycjonowanie jest określone poprzez dwie zmienne
Udział w rynku i dynamika rynku
Rynek przestrzenny przedsiębiorstwa kończy się tam gdzie
Nie ma już nabywców dla firmy
Pole rynkowe
Określone jest na podstawie dóbr i usług konsumpcyjnych
Podkompozycje produktu charakteryzuje
Cena, jakość, promocja sprzedaży, dystrybucja
Mankamentem koncepcji 4 P jest
Zbyt wąskie ujęcie instrumentów promocji i sprzedaży
W macierzy ABC przyjmując jako granicę zamykającą przedziały przyjmujemy wskaźniki
20% , 80 %
Misja przedsiębiorstwa jest określona przez
Zarząd i wyraża co przedsiębiorstwo chce osiągnąć np. 15 % wzrost rynku
Było 25 pytań, test jednokrotnego wyboru.
Tyle udało mi się zapamiętać POWODZONKA
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz