Zarządzanie kadrami

Nasza ocena:

5
Pobrań: 7
Wyświetleń: 1260
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie kadrami - strona 1 Zarządzanie kadrami - strona 2 Zarządzanie kadrami - strona 3

Fragment notatki:

notatka ma 30 stron i porusza zagadnienia takie jak: organizacja, przewodzenie i kierowanie ludźmi, zasady mówienia, zachowania werbalne, przywództwo, style kierowania, konflikt międzygrupowy, dynamika konfliktu, zarządzanie konfliktem, narady, problemy przy naradach, planowanie organizacji, kierowanie rekrutacją, kierowanie doskonaleniem zasobów ludzkich, kierowanie stosunkami pracowniczymi, kierowanie systemami zarządzania. Ponadto, notatka zajmuje się również zagadnieniami takimi jak: przestrzeganie przepisów prawa i zasad równouprawnienia, motywowanie, teorie motywacji, piramida potrzeb Maslowa, teoria X i Y McGregora, dwuczynnikowa teoria Herzberga, czynniki motywujące, zasady motywowania, formy wynagrodzenia, zasady wynagradzania, struktura wynagrodzenia, dochody odroczone, motywowanie awansem, rekrutacja, model sita, model kapitału ludzkiego, rekrutacja wewnętrzna, rekrutacja zewnętrzna, oceny pracowników, ilościowe standardy pracy, metoda wydarzeń krytycznych, skale behawioralne.

Zarządzanie kadrami
Organizacja - grupa ludzi współpracujących ze sobą w sposób skoordynowany i uporządkowany dla osiągnięcia pewnego zestawu celów (np. zysk, obrona narodowa, społ. zadowolona).
Istota zarządzania - zestaw działań skierowany na zasoby organizacji i wykonywany z zamiarem osiągnięcia celów organizacji w sposób sprawny i skuteczny.
zestaw działań (funkcja zarządzania)
planowanie i podejmowanie decyzji,
organizowanie,
przewodzenie (kierowanie ludźmi),
kontrolowanie.
zasoby organizacji
ludzkie,
finansowe,
rzeczowe,
informacje.
sposób sprawny - wykorzystanie zasobów mądrze i bez marnotrawstwa.
sposób skuteczny - uzyskanie powodzenia w działaniach.
Przewodzenie i kierowanie ludźmi:
Przewodzenie i kierowanie ludźmi - zespół procesów stosowanych w celu sprawienia, aby członkowie organizacji współpracowali ze sobą w interesie organizacji.
Procesy w kierowaniu:
motywowanie pracowników,
kierowanie działaniami ludzkimi,
wywieranie wpływu na innych,
zarządzanie procesami interpersonalnymi i grupowymi,
komunikowanie się w organizacji.
Kierowanie sobą:
Trzeba dobrze kierować sobą, aby móc robić to z innymi ludźmi skutecznie.
Co powinienem robić, aby skutecznie mówić do ludzi?
trzeba sprawić wrażenie człowieka pełnego entuzjazmu, być przekonywującym i mieć żywy język,
mieć styl swobodnej rozmowy,
intonacja głosu uzależniona od liczby słuchaczy i od tematu rozmowy.
Zasady mówienia:
kim jesteś - osobowość, wiedza na temat, doświadczenie, siła głosu, nie można być nieśmiałym, skromnym
jak mówisz - najlepszy sposób wykorzystania własnego głosu, przedstawienie siebie, materiału, rozmowę można ilustrować przykładami, należy się odprężyć, panowanie nad oddechem, kontakt wzrokowy, dobra postawa siedząca i stojąca.
co mówisz - wymaga stosowanego wyboru i uporządkowania materiału.
Przygotowanie wystąpienia, trzeba przed podjęciem pisania zadać sobie 5 pytań:
co jest moim celem (dlaczego mówię),
do kogo mówię, (trzeba jak najwięcej wiedzieć o słuchaczach, jaki poziom intelektualny reprezentują)
gdzie będziesz mówić (wielkość, kształt i akustyka sali),
o jakiej porze dnia będziesz mówić (pora dnia ma wpływ na układ twojego przemówienia),
jak masz zorganizować przeznaczony dla siebie czas (45 minut to czas, w którym audytorium słucha tego, co się do niego mówi).
Jak przygotowuje wystąpienie w zależności od czasu?:
wstęp (4-8 minut),
wątek główny,
zakończenie.
2 tygodnie to najlepszy czas:
na dużym arkuszu piszę pojęcia, kluczowe wyrazy, nagłówki,


(…)

… przez pracownika, który mógłby zaangażować się w ich realizację. Teoria ta pomaga menadżerowi dostosować nagrody do potrzeb pracownika; pomaga wyjaśnić oczekiwania, zapewnić sprawiedliwość i utrzymać wzmocnienia. Podejście zgodne z tą teorią jest koncepcją zarządzania przez cele. Jej podstawowym celem jest współpraca przełożonego i podwładnych w kreowaniu organizacji w procesie ustalania celów i sposobów…
… behawioralne(BARS)
Zarządzanie przez cele (MBO)
Ilościowe standardy pracy: (MTM; Chronometraż; Chronocyklografia)
Zalety: metoda może być wykorzystana przy naliczaniu premii czy też płacy pracownikom akordowym.
Wady: Jednostronność, ponieważ pod uwagę bierze się tylko ilość produkcji natomiast całkowicie pomija się jakość
Ocena taka może doprowadzić do niedbalstwa pracowników (pracować byle jak ważne…
… lub dobry), oraz na co go stać,
Wyniki oceny mogą być bazą danych do planowania i rozwoju pracowników.
Wady:
Dość pracochłonna, wymaga poświęcenia sporej ilości czasu,
Oceniający musi obserwować pracownika.
Zarządzanie przez Cele:
Oparte na zasadzie wspólnego wytyczania celów na poszczególnych stanowiskach pracy przez osobę zajmującą dane stanowisk oraz jej bezpośredniego przełożonego. Następnie należy…
… z nich zapotrzebowania na pracowników,
uwzględnić prawdopodobny wpływ postępu technicznego,
rozważyć jakie będą potrzebne nowe metody pracy i jakie będą ich konsekwencje z punktu widzenia szkolenia i stosunków pracowniczych.
Kierowanie rekrutacją - dla menadżera prowadzenie rekrutacji rozpoczyna się od planów zatrudnienia i strategii organizacji. Ze względu na koszty rekrutacji należy przeprowadzić…
… wynagradzania przez indywidualizację wynagradzania w wyniku stworzenia pracownikom możliwości dokonania wyboru rekompensaty za ich pracę. Mamy tu do czynienia ze świadczeniami finansowymi i rzeczowymi.
Zasady wynagradzania:
zasada proporcjonalności przyrostu podkreśla, że nie każdy przyrost wynagrodzenia pobudza motywację. Przyrost zbyt mały nie tylko motywacji nie wzmaga, ale może ją osłabić,
zasada wielkości…
… będą się czuli niesprawiedliwie oceniani) różne wzorce ocen można ograniczyć przez ścisłe zdefiniowanie każdej pozycji na arkuszu oceny,
efekt aureoli istnieje tendencja do oceniania pracowników ze względu na jedną ich cechę i to jednolicie nisko i jednolicie wysoko z każdego punktu widzenia, można oceniać pracownika nie tylko pod względem motywacji, ale też pod względem efektywności i jakości pracy, podobnie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz