Zarządzanie jako proces

Nasza ocena:

5
Pobrań: 133
Wyświetleń: 770
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie jako proces - strona 1 Zarządzanie jako proces - strona 2

Fragment notatki:

Zarządzanie to proces podejmowania działań z wykorzystanie zasobów ludzkich, technicznych, finansowych i informacyjnych do osiągnięcia określonych celów.
 
Zarządzanie projektami to zastosowanie wiedzy, umiejętności, narzędzi i technik (metod) do działalności projektowej w celu osiągnięcia oczekiwań „kibiców projektu”.
 
Stakeholder (kibic projektu) - projekt oprócz klientów posiada także swoich „kibiców” czyli osoby, które zainteresowane są jego rozwoje i komentują wszelkie niepowodzenia oraz sukcesy zespołu projektowego. Np. są to związki zawodowe, kierownik innego działu. Kluczowym zadaniem kierownika projektu jest rozpoznanie owych „kibiców” oraz ich nastawienia do projektu.
PROJEKTY:
A)     OGRANICZENIA CZASOWE,
B)      OGRANICZENIA FINANSOWE,
C)      KOMPLEKSOWOŚĆ,
D)      ROZMIAR PRZEDSIĘWZIĘCIA,
E)       LICZBA ZAANGAŻOWANYCH OSÓB,
F)       WYMÓG FACHOWEJ KOORDYNACJI.
ZARZĄDZANIE:
A)     PLANOWANIE, ORGANIZOWANIE, KONTROLOWANIE, STEROWNANIE,
B)      KOORDYNOWANIE,
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI:
A)     KIEROWANIE ZŁOŻONYMI PRZEDSIĘWZIĘCIAMI,
B)      JEDNOSTKA KOORDYNUJĄCA,
 
Czym jest zarządzanie projektem:
a)       projekt:
-          przedsięwzięcie z określonym początkiem i końcem,
-          zmiana status quo,
b)       zarządzanie:
-          użycie zasobów do osiągnięcia właściwych celów,
c)       zarządzanie projektem:
-          efektywne użycie zasobów do wykonania zbioru określonych zadań w danym czasie.
 
Cechy zarządzania projektem:
a)       zadanie kierownicze,
b)       systematyczność,
c)       wymów wiedzy,
d)       wymóg umiejętności koordynowania,
e)       wymóg umiejętności negocjowania,
 
Kierowanie to proces planowania, organizowania, przewodzenia i kontrolowania działalności członków organizacji oraz wykorzystywania wszystkich innym jej zasobów dola osiągnięcia ustalonych celów.
 
Warunki niezbędne do zarządzania projektami:
a)       powstanie wieloelementowego systemu projektu,
b)       kierowanie projektem np. przydzielenie kompetencji,
c)       zebranie instrumentów zarządzania projektem np. sposobu konsultowania lub wypracowany w danym przedsiębiorstwie system zarządzania projektem.
 
Czasem zdarza się tak, że w przedsiębiorstwie realizowanych jest kilka projektów na raz. Trzeba pamiętać o tym, że projekty mają tendencję do przedłużania się w czasie. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz