To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zarządzanie to proces podejmowania działań z wykorzystanie zasobów ludzkich, technicznych, finansowych i informacyjnych do osiągnięcia określonych celów.
Zarządzanie projektami to zastosowanie wiedzy, umiejętności, narzędzi i technik (metod) do działalności projektowej w celu osiągnięcia oczekiwań „kibiców projektu”.
Stakeholder (kibic projektu) - projekt oprócz klientów posiada także swoich „kibiców” czyli osoby, które zainteresowane są jego rozwoje i komentują wszelkie niepowodzenia oraz sukcesy zespołu projektowego. Np. są to związki zawodowe, kierownik innego działu. Kluczowym zadaniem kierownika projektu jest rozpoznanie owych „kibiców” oraz ich nastawienia do projektu.
PROJEKTY:
A) OGRANICZENIA CZASOWE,
B) OGRANICZENIA FINANSOWE,
C) KOMPLEKSOWOŚĆ,
D) ROZMIAR PRZEDSIĘWZIĘCIA,
E) LICZBA ZAANGAŻOWANYCH OSÓB,
F) WYMÓG FACHOWEJ KOORDYNACJI.
ZARZĄDZANIE:
A) PLANOWANIE, ORGANIZOWANIE, KONTROLOWANIE, STEROWNANIE,
B) KOORDYNOWANIE,
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI:
A) KIEROWANIE ZŁOŻONYMI PRZEDSIĘWZIĘCIAMI,
B) JEDNOSTKA KOORDYNUJĄCA,
Czym jest zarządzanie projektem:
a) projekt:
- przedsięwzięcie z określonym początkiem i końcem,
- zmiana status quo,
b) zarządzanie:
- użycie zasobów do osiągnięcia właściwych celów,
c) zarządzanie projektem:
- efektywne użycie zasobów do wykonania zbioru określonych zadań w danym czasie.
Cechy zarządzania projektem:
a) zadanie kierownicze,
b) systematyczność,
c) wymów wiedzy,
d) wymóg umiejętności koordynowania,
e) wymóg umiejętności negocjowania,
Kierowanie to proces planowania, organizowania, przewodzenia i kontrolowania działalności członków organizacji oraz wykorzystywania wszystkich innym jej zasobów dola osiągnięcia ustalonych celów.
Warunki niezbędne do zarządzania projektami:
a) powstanie wieloelementowego systemu projektu,
b) kierowanie projektem np. przydzielenie kompetencji,
c) zebranie instrumentów zarządzania projektem np. sposobu konsultowania lub wypracowany w danym przedsiębiorstwie system zarządzania projektem.
Czasem zdarza się tak, że w przedsiębiorstwie realizowanych jest kilka projektów na raz. Trzeba pamiętać o tym, że projekty mają tendencję do przedłużania się w czasie.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)