Zachowania organizacyjne - zbiór informacji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 350
Wyświetleń: 1113
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zachowania organizacyjne - zbiór informacji - strona 1

Fragment notatki:


Organizacja - grupa ludzi, kt maja wspolny cel-wyodrębniona z otoczenia, można powiedzieć co do niej należy a co nie-ma wejścia-ma wyjścia-otoczenie na nią wpływa Podsystemy :-zarządzania-technologiczny-psychospołeczny- celów i wartości-struktury negatyw sku tki form. - ograniczona elastyczność działania- wzbudzenie strachu wśród pracowników- Wzrost kosztów funkcjonowania organizacji Formalizacja-PO CO? -Wzorce zachowań, które służą realizacji zadań pracowników i celów firmy-Standaryzacja przeciwdziała chaosowi,kontrola czynniki: Wielkość i wiek organizacji,Struktura organizacji Realizowane zadania,Otoczenie ,Nastawienie,Poglądy Optimum form - koszty form,ilość kiero na ilość praco,poziom formali PRZEFORMAL. -usztywnienie org.,obniżenie efektywności dzialania org Komunikowanie się- Złożony, wielowarstwowy, dynamiczny proces przez który następuje wymiana znaczeń, proces przekazywania informacji od jednej do drugiej osoby.Składowe:-Start -Nadawca-Przekaz kanałami-odbiorca PO CO KOMUN.?- wykrycie bledów-do negocjacji-zaspokojenie potrzeb-kierownicze role-dzielenie pomysl-poprawa motyw.-realizacja pods. funkcji-wykonywanie poleceń KOMUN w pracy MENAGO -budowa zespolu, motywowanie,realizacja celów firmy RODZAJE KOM - Interpersonalna:1.ustna +zwrotna reakcja, dyskusja-niedokładna, brak zapisu 2.pisemna :+dokladna,zostaje zapis-utrudnia szybka wymiane zdan,info zwrotnej, trudniejsza,czasochlonna 3. Pionowa: w ramach szczebla struktury org. Miedzy menago a podwlad 1.w górę -informacje,rapoty,prośby. podatna na zakłocenia 2.w dół -rozporządzenia BARIERY: 1.per sonalne- cechy nadawcy, stereotypy, autorytet, dynamika i relacje interperson,otoczenie-szumy,zakłócenia 2.organizacyjne - semantyka, centalizacja władzy,zakłócenia,przeciążenia info,techniczna,motywacyjna,status 12 BARIER W KOM.- rozkazywanie, grożenie,mówienie kazań,doradzanie, przekazywanie logiczne, krytykowanie, chwalenie,wyśmiewanie,stawianie diagnozy,pocieszanie, przesłuchiwanie, odwracanie uwagi PRZEZWYCIEZANIE BARIER : rozwijanie umiejętności,dobra znajomość odbiorców i ich potrzeb, info zwrotne,Przejrzyste struktury org.,precyzyjny przydzial zadań,regulowanie strumieni info rutynowej,wykorzystanie techniki STYL KIEROW -zespół metod, oddziaływań ma podwładnych które mają skłonić ich do efektywnego działania na rzecz org. Mode l Yettona-Vrooma-Jago ten przewiduje jakiego stopnia partycypacji grupy wymagają różne typy sytuacji. Ustala więc normy lub standardy włączania podwładnych do procesu podejmowania decyzji. Jest nieco węższy niż inne teorie sytuacyjne, albowiem koncentruje się tylko na jednej części procesu przywództwa - określeniu w jakim zakresie mają w nim uczestniczyć podwładni Model X - z natury leniwy,przymus do pracy,kontrola Y -pracowici,przyjemność,spełnienie,szansa rozwoju,nacis na motywacje wew,


(…)

… ,innowacyjność, gotowość do podjęcia ryzyka, chęć rozwoju,umiejętność kierowania ludź.(motyw+wynagro) Style redlina-towarzyski(misjonarz,rozwojowiec) - Zintegrowany (Kompromista,Administrator)- Separujący(Dezerter,Biurokrata)-Poświęcający (Autokrata,Życz-Autokrata) Kryteria wyboru:nastawienie na zadania, na ludzi,elastyczność Postępowiec-zadania ,dominujący, krótka perspektywa kara i nagroda-najlepsze narzędzia…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz