To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Batko. Notatka składa się z 2 stron.
Wykład 4 Zachowania nabywcze i konsumenckie Definicje i funkcje zachowań
Źródła zachowań odmiany kultury.
Intencjonalne zachowania.
Gospodarstwo domowe i cykle konsumpcji
Decyzje zakupu - etapy
Definicji zachowań jest niewiele.
- behawioralna- człowiek reagujący na bodźce z otoczenia. Reakcje są określone mianem zachowań konsumenckich.
Zastosowanie jest jeszcze interpretowane jako pojedynczy akt konsumpcji. Np. pisemny a zachowanie się w restauracji uczelni. Funkcje zachowań Przewidywanie trendów w strukturze ludności. Tak np. wiadomo, że musimy mieć dłuższe łóżka, że mniej jemy i często wyjeżdżamy.
Organizowanie dystrybucji np. sezon turystyczny rozpoczyna się już w lutym a choinki wycina się we wrześniu.
przygotowanie odpowiednich strategii związanych z określonym segmentem np. reklama TV dzieci od lat 3-6. chętniej oglądają niż bajki.
Natomiast z badań wynika, że powyżej 60 roku życia nie działa reklama na odbiorców. Źródła zachowań: - kultura indywidualna
- cywilizacja
- kultura zbiorowości
- subkultura Kultura to uprawa . Kiedyś roli a dzisiaj obszarów aktywności ludzkiej. Kulturę najlepiej odszyfrować szeroko jako ogół materialnych i niematerialnych wytworów średniej pracy człowieka. W socjologii jest około 250 definicji kultury. Dla marketingu istotne są następujące:
- kultura indywidualna
- kultura zbiorowości
- kultura cywilizacji
- subkultura Elementem spinającym wszystkie te kategorie jest socjalizacja. Kultura indywidualna - to, co człowiek ma i wcale nie musi być właśnie dla innych ludzi. Jest tu miejsce na oryginalność rozumianą jako odstępstwo od nowej, przestrzenność, przy czym im większe odstępstwo tym człowiek oryginalniejszy. Kultura zbiorowości - nie jest swoistą sumą kultur indywidualnych. Odwrotnie jest ona zbiorem wartości uniwersalnych, które oparły się upływami czasu i weszły do kanonu zachowań progresywnych.
To dlatego moda jest jedynie świadectwem epoki a muzyka na drodze postępu i rozwoju ma charakter uniwersalny i nieprzejmujący. Kultura cywilizacji to inaczej postęp naukowo - techniczny. Pozwala on lepiej żyć. Zwiększyć jakość życia i zmniejszyć koszty konsumpcji. W cywilizacji odróżniamy innowacje i modyfikacje. Innowacji jest niewiele np. ogień, koło. Modyfikacji jest nieskończenie wiele i każda z nich jest formowana marketingowo jako produkt nowy.
Subkultura - to mniejsza kultura. Jest ona ważna ponieważ to w subkulturze tworzone są modele zachowań konsumenckich. Każda profesja ma swoją subkulturę i każdy przedział wiekowy. Przy czym każdy przedział dorasta swoją kulturą a potem umiera. Socjalizacja to inaczej współczesne wzrastanie w społeczeństwo, kulturalizacja, przygotowywanie ludzi do wykonywania ról społecznych ku dobru wspólnemu. Są 4 takie podstawowe tzn. rodzicielska, koleżeńska, zawodowa i obywatelska. Wszystkie pozostałe role są pośrednie tzn. wynikają z wymienionych powyżej.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)