To tylko jedna z 7 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Czubasiewicz. Notatka składa się z 7 stron.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA: Rozmowa wg ustalonego wzorca. Polega na zadawaniu standardowych, ustalonych wcześniej pytań.
Prawidłowa konstrukcja wywiadu sformalizowanego wymaga;
Opracowania pytań bazujących na analizie stanowiska pracy
Zadawaniu każdemu kandydatowi tych samych pytań
Wsparcia skali ocen ilustracjami i przykładami odpowiedzi
Powielania ustalonej procedury konsekwentnie do wszystkich kandydatów Pełna formalizacja wywiadu sprzyja obiektywizacji oceny i umożliwia porównanie kandydatów, ale też nie dopuszcza żadnej elastyczności ROZMOWA KWALIFIKACYJNA - TYPY Swobodna rozmowa. Często jest efektem braku przygotowania przez prowadzącego rekrutację. To rozmowa nie zaplanowana, przypadkowa, często bez wyraźnego kierunku. Po jej zakończeniu często rekrutujący potrzebuje jeszcze dodatkowych informacji Rozmowa kompleksowa. Jest połączeniem nieformalnej, swobodnej rozmowy z rozmową według ustalonego wzorca. Prowadzący rozmowę ma wyraźny plan, ale jednocześnie pozwala sobie na odejście od niego po to, aby dokładniej zbadać pewne szczegóły Rozmowa w sytuacji stresu. Celem jej jest wprowadzenie napięcia, by sprawdzić jak kandydat poradzi sobie w tej sytuacji. Technika rozmowy jest zaskoczenie kandydata i obserwowanie jak reaguje. Nie ma dowodów na to, że rozmowy takie pozwalają skutecznie mierzyć odporność kandydata na stres. Są subiektywne, zwłaszcza w przypadku małego doświadczenia osoby prowadzącej rozmowę
Rozmowa grupowa. Uzyskujemy w jej trakcie wiele punktów widzenia, ale jednocześnie;
Kandydat występując przed grupą osób jest bardziej zestresowany
Osoby prowadzące rozmowę mogą mieć swoje cele ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Celem rozmowy jest bezpośrednie spotkanie z kandydatem,
Rozmowa [czas trwania ½ do 2 godz.] powinna być starannie przygotowana
Polega na uzyskiwaniu odpowiedzi na zadawane pytania
Role pytającego i odpowiadającego są wyraźnie określone
Powinna być przygotowana, a nie improwizowana CELE ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ uzyskanie informacji o kandydacie, o jego karierze zawodowej, wyjaśnienie niejasności i braków,
diagnoza przydatności kandydata do konkretnego zadania,
diagnoza wiedzy, umiejętności, predyspozycji zawodowych i psychologicznych kandydata.
przedstawienie kandydatowi informacji o organizacji, stanowisku itp., tak, aby umożliwić mu podjęcie trafnej, świadomej decyzji,
zbudowanie w kandydacie przeświadczenia, że jego kandydatura została rzetelnie rozważona przez firmę.
(…)
…..) Ruchy mimowolne
Stukanie długopisem o stół, pstrykanie palcami Dygresje
Częste zbaczanie z tematu, nie odpowiadanie ściśle na pytania Zanudzanie słuchacza długimi wypowiedziami. Gadulstwo Lakoniczność wypowiedzi
Odpowiadanie na pytania równoważnikami zdań, bierność (fatalne wrażenie!!) Bierność w rozmowie
Brak kultury osobistej
Krygowanie się Zbytnia pewność siebie, źle pojęta przebojowość
Przerywanie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)