To tylko jedna z 14 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Podstawy eksploatacji obiektów transportu lądowego Wyposażenie dworców kolejowych Podstawowe zasady funkcjonalne • Wyodrębnienie i nie przecinanie się tras podróżnych przyjeżdżających i odjeżdżających • Układ planu musi być czytelny • Skrócenie do minimum dojścia na perony • Unikanie „straconych wysokości" Perony - parametry geometryczne Wzdłuż prostych odcinków torów Powierzchnia peronu - liczba osób w okresie szczytowym +10% (0,33 m2 /osobę) Pas bezpieczeństwa - 1.0 m od krawędzi Minimalne rozstawy torów przy peronowych: - 9,0 m - perony bagażowe i dwustronna z dojściem od czoła - 10,7 m - dwustronne z doiłem różnopoziomowe 11,00 m - dwustronna z 2-«hjpowyml wiatami Szerokość peronów dwukrawędziowych: - 2.8 m - peron na międzytorzu - 4,0 m - peron zewnętrzny zwykły - 8,0 m - peron zewnętrzny przed budynkiem dworca Szerokość peronów dwukrawędziowych: - 5.8 m/5,55 - dojcie jednopoziomowe da peronu niskiego/wysokiego - 7,8 m/7,55 - dojście różnopoziomowe dla peronu niskiego/wysokie Wysokość nad główkę szyny - Niskie (0,3 m - pociągi dalekobieżne z zewn. schedami, perony bagażowe) - Wy«okit (0,76/0.86 A96 m) Modernizacje dworców kolejowych w Polsce • Inwestycje PKP SA z udziałem europejskich funduszy spójności: - Gdynia, Kraków, Wrocław • Inwestycje typu PPP (PKP, miasto, prywatny inwestor) - Katowice, Poznań, Sopot • Modernizacje ze środków własnych PKP lub innymi metodami, w tym: - Próby sprzedaży dworców kolejowych gminom i inwestorom prywatnym przez PKP (budynek + 5,0 m na około) Kraków Nowy Główny • Wartość kosztorysowa netto projektu wynosi 130 039 312.00 zł. w tym kwota dofinansowani* przez Unie Europejską z Funduszu Spójności - 91 496 512.64 zł netto. • Inwestor PKP SA • Projekt jest współflnansowany przez Unie Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko • Cel: Powiązanie transportu kolejowego z Innymi rodzajami transportu publicznego m.ln. tramwajem podziemnym, komunikacją autobusową, regionalną i miejską oraz połączenie kolejowe z lotniskiem Balice • Powstały w wyniku realizacji Inwestycji dworzec podziemny Kraków Główny będzie jedynym w Polsce dworcem, na którym podstawowa obsługa pasażerów usytuowana będzie
(…)
… na liniach kolejowych normalnotorowych powinny odpowiadać
wymaganiom określonym w Polskiej Normie oraz przepisach Międzynarodowego Związku
Kolei, zwanego dalej "UIC".
Perony - parametry geometryczne
Wzdłuż prostych odcinków torów
(dopuszcza się usytuowanie peronów w łuku o promieniu większym lub równym 300 m pod
warunkiem ...)
Odległość krawędzi peronu od osi toru powinna być zgodna z wymogami skrajni…
… osobowych prowadzących odprawę bagażu uwzględnić przy szerokości peronu
możliwość swobodnego dojazdu i poruszania się wózków bagażowych poprzez zastosowanie
pochylni na końcu peronu lub dźwigów bagażowych
Na stacjach i przystankach osobowych powinno się budować w miarę możliwości wiaty
zabezpieczające osoby przebywające na peronie przed opadami atmosferycznymi, w
dostosowaniu do istniejących…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)