Wykład - Wtórne badania marketingowe w Internecie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 721
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Wtórne badania marketingowe w Internecie - strona 1 Wykład - Wtórne badania marketingowe w Internecie - strona 2 Wykład - Wtórne badania marketingowe w Internecie - strona 3

Fragment notatki:

E-marketing dr Teresa Porębska-Miąc
Wykład 4
Wtórne badania marketingowe w Internecie - rodzaje źródeł danych wtórnych
Strony WWW przedsiębiorstw
Serwisy ekonomiczne
E-gazety
Strony uczelni i instytutów
Strony organizacji rządowych i samorządowych
Strony agencji badawczych
Czaty i grupy dyskusyjne
Techniki badawcze wykorzystywane w pierwotnych badaniach marketingowych w Internecie
Ankiety i sondaże
Obserwacje
Wywiady
Teksty
Eksperymenty
Badania user-centric a site-centric
User - centric - dotyczą użytkownika internetu: kim jest internauta?, czego szuka?
Site - centric - dotyczną stron internetowych: jak często odwiedzana?, ile stron odwiedzano?, ile przebywania na stronie?
Kryterium
User - centric
Site - centric
Podmiot badania
Internauta
Witryna
Pytania
Kto?
Jak?, Ile?
Źródło danych
Sam internauta, dane z komputera
Systemy serwerowe i trachingowe
Ilość danych
Dane pochodzące z każdej próby
O każdym zdarzeniu
M-marketing I narzędzia m-marketingu
M - marketing - ogół działań marketingowych prowadzonych za pomocą urządzeń mobilnych.
Narzędzia:
SMS
MMS
EMS
Cechy i zalety m-marketingu
Jest działaniem precyzyjnym
Zapewnia dwukierunkową komunikację
Jest skierowany do osób aktywnych
Szybko wywołuje reakcję odbiorcy
Jest częścią innego marketingu
Strategia push i strategia pull w m-marketingu
Push - polega na zachęceniu do skorzystania z ofert za pośrednictwem telefonu (np. sms)
Pull - zachęcenie właściciela telefonu do wysyłania SMS lub MMS biorącego udział w konkursie lub w programie lojalnościowym
Możliwości wykorzystania SMS w działaniach marketingowych
Do konkursów
Darmowe pliki Akcje lojalnościowe
Akcje sprzedażowe
Sądy
Informacje
Głosowanie
Pojęcie e-PR
Do działań budujących dobre relacje z wpływowymi grupami mającymi istotny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa
Stworzenie i ochrona pozytywnego wizerunku strony jej autora
Działania w zakresie e-PR
Propagowane strony WWW wśród odbiorców
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz