To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zachowania organizacyjne dr Ewa Czarnecka-Wójcik
WYKŁAD NR 2
Umiejętności konceptualne - myślenie abstrakcyjne, w kategoriach programowania i prognozowania działań strategicznych,
Związany z filozofią globalizacji managementu (myśl globalnie, działaj lokalnie).
Pożądany u kadry kierowniczej.
Umiejętności administracyjne - całokształt funkcjonowania formy, związane są ze sprawnym i efektywnym kierowaniem firmą lub wyznaczoną jednostką administracyjną.
Potrzebne kadrze kierowniczej na średnim i wyższym poziomie zarządzania.
Typowe działania: koordynacja planowania długookresowego, z przygotowaniem krótkoterminowych budżetów.
Umiejętności techniczne - wymagane na etapie realizacji określonego zadania; związane z posiadaniem fachowej i specjalistycznej wiedzy.
Umiejętności współpracy z personelem - umiejętność współpracy i nawiązywania stosunków z personelem.
Są niezbędne w trakcie bezpośrednich kontaktów pomiędzy kierującymi, a wykonawcami, ma charakter motywujący i twórczy.
Wymagane umiejętności w zależności od poziomu managementu:
wyższy średni niższy
poziom poziom poziom
System informacji w organizacji - jest bardzo ważną kwestią, w procesie zarządzania:
nie może być za dużo informacji - menadżer może mieć kłopoty z wyodrębnieniem odpowiedniej informacji, gdy informacji jest zbyt mało - problem może być nierozwiązany.
Zależność między szczeblami organizacji, a potrzebami informacyjnymi:
Hierarchiczna struktura informacji w procesie zarządzania informacją:
DECYZJE - dokonywanie wyboru z wielu możliwych wariantów.
Programowany (problemy często pojawiające się, typowe, procesy rozwiązywania problemów),
Nieprogramowany (problemy nietypowe, problem już nie powróci),
Decyzje według hierarchii managementu
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)