Wykład - Struktura strategii

Nasza ocena:

3
Pobrań: 112
Wyświetleń: 581
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Struktura strategii  - strona 1 Wykład - Struktura strategii  - strona 2 Wykład - Struktura strategii  - strona 3

Fragment notatki:

Podstawy marketingu prof. zw. dr hab. Leszek Żabiński
Wykład 7
Struktura strategii - na strukturę strategii przedsiębiorstwa składają się trzy uporządkowane hierarchicznie elementy
Globalna strategia przedsiębiorstwa
Istota polega na:
wyborze celów ogólnych firmy, w których przedsiębiorstwo chce uczestniczyć oraz ustaleniu tych, którymi nie jest zainteresowany
pozyskaniu zasobów i ich alokacji pomiędzy poszczególne obszary działalności
Strategia poszczególnych obszarów działalności przedsiębiorstwa
Centra zysku mogą być tworzone według następujących kryteriów: grupy produktów
obszarów sprzedaży
grupy klientów
kanałów dystrybucji
(!) strategie poszczególnych obszarów działalności polegają głównie na :
określeniu misji
określeniu celów jednostki gospodarczej
wyborze rodzaju pożądanej przewagi konkurencyjnej
określeniu kompetencji
określeniu sposobu działania w danej branży lub w danym segmencie rynku
Strategie funkcjonalne Polegają przede wszystkim na :
określeniu w jaki sposób dana funkcja (np. marketing) ma sprzyjać uzyskaniu pożądanej przewagi konkurencyjnej tj. zasad realizacji tej funkcji
integracji i koordynacji danej funkcji z innymi funkcjami Do tego rodzaju strategii zalicza się głównie :
strategie działań marketingowych
strategię badań i rozwoju
strategię produkcji
strategię zarządzania zasobami ludzkimi
systemy informacyjne
Strategie mogą być formułowane na poziomie
 przedsiębiorstwa
 AJG (Autonomicznych Jednostek Gospodarczych)
 funkcjonalnym
1. Strategia na poziomie przedsiębiorstwa jest wytyczną dla całej organizacji i określa na jakich rynkach firma będzie konkurować
dotyczy przede wszystkim zasięgu i dystrybucji zasobów oraz odpowiada na pytanie : „ w jakich dziedzinach będziemy konkurować? ”
2. Strategia na poziomie AJG koncentruje się na przewadze konkurencyjnej i synergii
próbuje odpowiedzieć na pytanie : „w jaki sposób powinniśmy konkurować na każdym z rynków,
na które zdecydowaliśmy się wejść”
3. Strategia na poziomie funkcjonalnym jest opracowana dla głównych obszarów funkcji np. produkując słodycze strategia marketingowa będzie skierowana na wzrost sprzedaży poprzez poprawę jakości i nowoczesność produkcji m a nie na wprowadzanie nowych produktów
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz