Strategia marketingowa c.d.- wykład 3

Nasza ocena:

5
Pobrań: 70
Wyświetleń: 602
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategia marketingowa c.d.- wykład 3 - strona 1 Strategia marketingowa c.d.- wykład 3 - strona 2 Strategia marketingowa c.d.- wykład 3 - strona 3

Fragment notatki:

Wykład 3
Strategia marketingowa c.d.
Nauka o wojnie - też z tego czerpał marketing
STRATEGIA - została przejęta ze sztuki wojskowej, której stanowi podstawowy element obejmujący teorię i praktykę przygotowywania oraz prowadzenia całości działań zbrojnych.
Pruski strateg Karol Von K
STRATEGIA - zbiór działań prowadzących do spełnienia planu wojennego zawierający projekty poszczególnych kampanii a w ich ramach bitew
Chendler jako jeden z pierwszych wsadził to do ekonomii - wzór organizacji
Bardzo różnie rozumiana
- STRATEGIA = PLAN - świadomie planowany przebieg zdarzeń; atrybuty to:
 jest opracowana przed działaniem, do którego się odnosi
 jest opracowana świadomie i celowo
- STRATEGIA = PODSTĘP - określone momenty, które mają wywieść w pole konkurenta, przeciwnika
- STRATEGIA = WZÓR - zamierzona, niezamierzona konsekwencja w działaniu by doprowadzić do celu
- STRATEGIA = POZYCJA - sposób umiejscowienia przedsiębiorstwa w otoczeniu
- STRATEGIA = PERSPEKTYWA - (długi okres, bo taktyka to krótki okres, w którym następuje realizacja celów)
Wyróżnianie strategii marketingowej ze strategii przedsiębiorstwa jest trudne.
Struktura strategii przedsiębiorstwa:
1. Globalna strategia przedsiębiorstwa.
2. Strategie poszczególnych obszarów działalności (strategie jednostek gospodarczych biznesu)
3. Strategie funkcjonalne
Różnią się zakresem, celami, obszarami decyzyjnymi itd.
- GLOBALNA STRATEGIA PRZEDSIĘBIORSTWA polega głównie na :
 wyborze dziedzin działalności gospodarczej, w których przedsiębiorstwa chce uczestniczyć
 pozyskaniu zasobów i ich alokacji pomiędzy poszczególne rodzaje działalności
 umocnieniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
- STRATEGIE POSZCZEGÓLNYCH OBSZARÓW DZIAŁALNOŚCI polega na:
 określeniu zakresu danego obszaru działalności gospodarczej
 wyborze rodzaju pożądanej przewagi konkurencyjnej
 określeniu sposobu działania na danym segmencie rynku czy w danej branży
- STRATEGIE FUNKCJONALNE polegają na:
 ustaleniu, w jaki sposób dana funkcja ma sprzyjać uzyskaniu pożądanej przewagi
konkurencyjnej
 integracji i koordynacji danej funkcji z innymi funkcjami
Strategie marketingowe zalicza się do klasy strategii funkcjonalnych, jest tak samo traktowana jak funkcja produkcyjna itp. To klasycznie, ale zgodnie z podejściem z punktu widzenia przedmiotu działalności marketingowej.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz