Wykład - Podstawy marketingu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 133
Wyświetleń: 637
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Podstawy marketingu - strona 1 Wykład - Podstawy marketingu - strona 2 Wykład - Podstawy marketingu - strona 3

Fragment notatki:

Podstawy marketingu prof. dr hab. Krystyna Śliwińska
Wykład 3
Nauka o wojnie - też z tego czerpał marketing
STRATEGIA - została przejęta ze sztuki wojskowej, której stanowi podstawowy element obejmujący teorię i praktykę przygotowywania oraz prowadzenia całości działań zbrojnych.
Pruski strateg Karol Von K
STRATEGIA - zbiór działań prowadzących do spełnienia planu wojennego zawierający projekty poszczególnych kampanii a w ich ramach bitew
Chendler jako jeden z pierwszych wsadził to do ekonomii - wzór organizacji
Bardzo różnie rozumiana
STRATEGIA = PLAN - świadomie planowany przebieg zdarzeń; atrybuty to:
jest opracowana przed działaniem, do którego się odnosi
jest opracowana świadomie i celowo
STRATEGIA = PODSTĘP - określone momenty, które mają wywieść w pole konkurenta, przeciwnika
STRATEGIA = WZÓR - zamierzona, niezamierzona konsekwencja w działaniu by doprowadzić do celu
STRATEGIA = POZYCJA - sposób umiejscowienia przedsiębiorstwa w otoczeniu
STRATEGIA = PERSPEKTYWA - (długi okres, bo taktyka to krótki okres, w którym następuje realizacja celów)
Wyróżnianie strategii marketingowej ze strategii przedsiębiorstwa jest trudne.
Struktura strategii przedsiębiorstwa:
Globalna strategia przedsiębiorstwa.
Strategie poszczególnych obszarów działalności (strategie jednostek gospodarczych biznesu)
Strategie funkcjonalne
Różnią się zakresem, celami, obszarami decyzyjnymi itd.
GLOBALNA STRATEGIA PRZEDSIĘBIORSTWA polega głównie na :
wyborze dziedzin działalności gospodarczej, w których przedsiębiorstwa chce uczestniczyć
pozyskaniu zasobów i ich alokacji pomiędzy poszczególne rodzaje działalności
umocnieniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa STRATEGIE POSZCZEGÓLNYCH OBSZARÓW DZIAŁALNOŚCI polega na:
określeniu zakresu danego obszaru działalności gospodarczej
wyborze rodzaju pożądanej przewagi konkurencyjnej
określeniu sposobu działania na danym segmencie rynku czy w danej branży
STRATEGIE FUNKCJONALNE polegają na:
ustaleniu, w jaki sposób dana funkcja ma sprzyjać uzyskaniu pożądanej przewagi konkurencyjnej
integracji i koordynacji danej funkcji z innymi funkcjami
Strategie marketingowe zalicza się do klasy strategii funkcjonalnych, jest tak samo traktowana jak funkcja produkcyjna itp. To klasycznie, ale zgodnie z podejściem z punktu widzenia przedmiotu działalności marketingowej.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz