To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
Dr hab. Wojciech Dyduch Wykład 5
SJG - strategiczne jednostki gospodarcze
1. strategie rynkowe
2. strategie konkurencyjne
Model Kenichi Ohmae
Produkty / Rynki
Istniejące
Nowe
sposób konkurowania
frontalna
konkurencja
strategia budowy funkcjonalnej odmienności
strategia agresywnej inicjatywy
unikanie
konkurencji
strategia relatywnej przewagi
strategia maksymalizacji satysfakcji klienta
Strategia na poziomie biznesu
1. strategia budowy funkcjonalnej odmienności - wykreowanie modelu biznesowego, który jest odmienny od tego, który ma konkurencja (model biznesowy - sposoby dostosowania produktu do klienta po możliwie najniższych kosztach). Nowatorski sposób dostarczania klientom produktów po niższej cenie nie jest warunkiem wystarczającym, ale koniecznym. Mimo wszystko musi być strategia firmy (strategia dotarcia do klienta, dotarcie do klienta docelowego).
2. strategia agresywnej inicjatywy - inteligentne zaprzeczenie produktów dotychczas istniejących na rynku. Odpowiada na pytanie w jaki sposób wykreować produkty żeby zdobyć rynek.
3. strategia relatywnej przewagi - firma opanowuje jeden z kluczowych czynników sukcesu na rynku, zdobywa przewagę relatywną.
Kluczowe czynniki sukcesu - np. marka, jakość produktu, lojalność klienta, innowacyjność, strategia marketingowa. Kluczowe od 3 do 5. Ten kto opanuje wszystkie wygrywa. Opanowując jeden rynek można zrobić karierę. 4. strategia maksymalizacji satysfakcji klienta - polega na tym, że działania adresowane są do niszy rynkowej i trzeba wprowadzić nowy produkt np. ITIT telefony. Usługa jest tak wyrafinowana, że klient jest usatysfakcjonowany.
Strategie funkcjonalne
poziom korporacji poziom SJG Strategia konkurencji na poziomie SJG
Macierz strategii rynkowych (Obłój)
skoncentrowana
przewaga
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)