Misja przesiebiorstawa

Nasza ocena:

3
Pobrań: 77
Wyświetleń: 952
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Misja przesiebiorstawa - strona 1 Misja przesiebiorstawa - strona 2

Fragment notatki:

MISJA PRZEDSIEBIORSTWA
Misja firmy to szczegolne uzasadnienie powodow istnienia firmy teraz i w przyszlosci. Dobrze opracowane misje firmy powinna obejmowac swoim zakresem osiem elementow
Zagadnienia to prezentuja ponizsze rysunki:
Klienci: kim sa klienci firmu
Wyroby lub usługi: jakie głowne wyroby lub uslugi firmy
Rynek: na jakim rynku dziala firma
Technologie: jaka jest podstawa technologia firmy
Podstawa przetrwania: jakie sa ekonomiczne cele firmy
Filozofia: jakie sa podstawy wyznawane wartosci, aspiracje i filozoficzne priorytety firmy
Ocena własna: jakie sa mocne strony i przewagi konkurencyjnej Wizerunek: jaka jest społeczna odpowiedzialnosc firmy i jaki jest pożądany wizerunek firmy
Stosunek do pracowanika: jaka jest postawa firmy wobec jej pracowników
Misja powinna posiadac dwa wymiary: tożsamośći wizję. Oznacza to ze każdy z elementow skladowych misji powinien być rozpatrrywany z pozycji osiagnietych przez firme atutów (sukcesow) w przeszlosci oraz zamierzen odnoszonych do przyszłości.
Dobra misja spełniaćpowinna kilka funkcji:
FUNKCJE WIZJI/MISJI
Dobra wizja powinna spelniac kilka waznych funkcji
Funkcja ukierunkowana
Wizja jako punkt odniesienia
Umożliwia określenie generalnych priorytetow w dzialaniu firmy wyznacza ramy dla stawianych celow strategicznych ralizowanych zadan, wspomaga okreslenie wytycznych dla systemow motywacji i kontroli
Funkcja informacyjna/uwiarygadniajaca
Wizja jako deklaracja intencji
Wspomaga ksztaltowanie pozytywnych nastawien wobec firmy; jest instrumentem promowania firmy i budowy image na zawnatrz, sluzy budowaie wizerunku firmy posrod jej pracownikow
Funkcja integracji
Wizja jako wartsc wspolna
Sluzy utozsamieniu interesow osobistych z interesem firmy; laczy ludzi w spojny system wewn. Kultury organizacyjnej wplywa na system nieformalnych norm spolecznych
Funkcja inspirujaca
Wizja jako źródło natchnienia
Wyznacza priorytety dla poszukiwania innowacji, pobudza inicjatywe wśród pracownikow; sklania do doskonalenia firmy w wanych dla niej dziedzinach
Xdbhjx
STRATEGICZNA JEDNOSTKA BIZNESU
Dwie grupy strategów:
Stratedzy marketingowi którzy koncentruja się na pozycjonowaniu produktu na tle rynku. Dotyczy to pozycjonowania produktu lub marki na mapie percepcji klienta lub pozycjonowaniu produktów na tle segmentów rynku
Stratedzy korporacyjni, którzy koncentruja się na pozaycjonowaniu firmy na tle branży/sektora lub czesciej pozycjonowania strategicznych jednostek gospodarczych w swoich obszarach dzialalnosci.
Wg. Day'a istnieja dwa podstawowe podejscia do definiowania rynku/sektora: bottom-up oraz top-down. Podejscie z dołu do g\óry jest z regoly uzywane przez menedzerow produktu lub menedzerow regionów, którzy sa odpowiedzalni za wyniki odpowiedniej SJG. SJG jest postrzegana na tle zaspokoajania potrzeb klientow (w wymiarze produktu) ta definicja prowadzi do zwezonego bardziej taktycznego definiowania rynku.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz