Wykład - produkt A MM

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 742
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - produkt A MM - strona 1 Wykład - produkt A MM - strona 2

Fragment notatki:

PRODUKT A MM
Podstawowym warunkiem sukcesu rynkowego produktu jest jego zdolność do zaspokojenia określonych potrzeb. Przez produkt rozumie się wszystko, co może być zaoferowane na rynku, aby zaspokoić potrzeby i pragnienia konsumentów. Może to być dobro materialne, usługa, miejsce, osoba czy idea. Zakup produktu powinien zapewnić nabywcy określone korzyści. Produkt rozpatrywany z punktu widzenia nabywcy jest zbiorem cech materialnych i emocjonalnych (łącznie z wyobrażeniem o produkcie, jego producencie i sprzedawcy), który może być zaakceptowany przez nabywcę jako zaspokajający jego potrzeby i wymaganiaCechy decydujące o wartości materialnej to np. trwałość, niezawodność, bezpieczeństwo użytkowania, natomiast cechami odpowiednimi do wartości emocjonalnej są zainteresowania osobiste, panujące obyczaje lub aktualna moda.
Decyzje dotyczące produktu na rynkach zagranicznych prowadzą do ustalenia zakresu jego międzynarodowej standaryzacji lub adaptacji i są pierwszym krokiem firmy w planowaniu kompozycji marketingu-mix, obejmującej produkt, cenę, dystrybucję i promocję.Do najważniejszych kwestii związanych z kształtowaniem produktu w marketingu międzynarodowym należą:• standaryzacja lub adaptacja produktu,• strategia innowacji,• międzynarodowy cykl życia produktu,• kształtowanie marki,• wybór opakowania.
Strategia standaryzacjapojęcie standaryzacji i adaptacji - było już wcześniej omawiane
Standaryzacja produktu polega na wprowadzeniu przez przedsiębiorstwo na rynek zagraniczny produktu bez żadnych zmian w stosunku do produktu obecnego na rynku krajowym i innych dotychczasowych rynkach zagranicznych. Produkt standaryzowany oferują przedsiębiorstwa globalne. Zatem produkt sprzedawany dotychczas na rynku krajowym może zostać wykreowany na rynku światowym jako produkt globalny.
Koncepcja standaryzacji produktu jest oparta na następujących przesłankach:• możliwości osiągnięcia korzyści skali, ponieważ w wyniku wydłużenia linii produkcyjnych koszt jednostkowy wytworzenia maleje;• zmniejszeniu funduszy na badania i rozwój, z przeznaczeniem na poszukiwanie nowego rozwiązania czy produktu, nie zaś na zaspokajanie specyficznych gustów i preferencji odbiorców finalnych;• oszczędności w budżecie promocyjnym, wynikającej z ujednolicenia strategii;• mobilności konsumentów; jeżeli dany produkt można zakupić podczas podróży zagranicznej, standaryzacja wpływa na wzrost lojalności nabywców, np. usługi hotelu Hilton, Coca-Cola, guma do żucia Wrigley;• oddziaływaniu technologii, ponieważ specyfikacje techniczne produktów standardowych są ujednolicone, a obsługa i dostęp do części zamiennych - ułatwione.
Strategia standaryzacji produktu może być zastosowana, jeśli jest spełnionych kilka warunków:• występuje zbliżona użyteczność funkcjonalna produktu dla odmiennych segmentów na różnych rynkach narodowych, wynikająca z charakteru produktu;• istnieje możliwość kształtowania preferencji nabywców bez różnicowania cech produktu, wynikająca z przenoszenia wzorca konsumpcji i pozytywnego wyobrażenia o kraju pochodzenia produktu;• istnieje możliwość uzyskania korzyści skali produkcji na rynki krajowy i za graniczny;• cykl życia produktu jest krótki.

(…)

… hotelu Hilton, Coca-Cola, guma do żucia Wrigley;• oddziaływaniu technologii, ponieważ specyfikacje techniczne produktów standardowych są ujednolicone, a obsługa i dostęp do części zamiennych - ułatwione.
Strategia standaryzacji produktu może być zastosowana, jeśli jest spełnionych kilka warunków:• występuje zbliżona użyteczność funkcjonalna produktu dla odmiennych segmentów na różnych rynkach narodowych…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz