Marketing w handlu zagranicznym

Nasza ocena:

4
Pobrań: 217
Wyświetleń: 1358
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing w handlu zagranicznym - strona 1

Fragment notatki:


MARKETING w HZ Definicja prosta - ogół działań mających na celu przekonanie kogoś do odpowiedniej idei. Definicja klasyczna - odpowiednie planowanie, koordynację i kontrolę wszelkich działań przedsiębiorstwa, ukierunkowanych na aktualne i potencjalne ryn ki zbytu Definicja wg Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu - proces planowania i urzeczywistniania koncepcji, cen, promocji oraz dystrybucji idei, dóbr i usług w celu doprowadzenia do wymiany satysfakcjonującej jednostki i organizacje Definicja Ph . Kotlera - proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu jednostki i grupy uzyskują to, czego pragną, przez tworzenie oraz wzajemną wymianę produktów i wartości Produkty - klasyfikacja Konsumpcyjne : Podział ze względu na charakter dobra : dobra trwałe i nietrwałe usługi Podział z uwagi na zachowania nabywców : dobra wygodnego zakupu - powszechnie dostępne, są względnie ustandaryzowane, zbliżony poziom ceny, relatywnie produkty dość tanie. Dzielą się na: - codziennego użytku (dobra podstawowe) - dobra nabywane pod wpływem nagłej potrzeby - dobra nabywane pod wpływem impulsu - najczęściej nabywane przy kasach, kiedy oczekujemy na skasowanie produktów dobra wybieralne dobra specjalne dobra nie spostrzegane Zaopatrzeniowe - celem wytworzenia nowych dóbr i usług BADANIA MARKETINGOWE Badanie marketingowe - systematyczne projektowanie, zbieranie, analizowanie i prezentowanie wyników badań istotnie związanych ze specyficzną sytuacją marketingową przedsiębiorstwa. LUB - proces, którego funkcją jest dostarczanie informacji w celu wsparcia kierownictwa w podejmowaniu trafnych decyzji
Rodzaje badań : a) badania pośrednie (zza biurka, desk research) i terenowe (bezpośrednie, field research) b) eksploracyjne (opisowe) i eksplanacyjne (przyczynowo- skut kowe) c)   jakościowe i ilościowe Etapy badań marketingowych : 1.   formułowanie problemu 2.    określenie projektu badania 3.  projektowanie form i metod zbierania danych 4.    dobór próby i zbieranie danych 5.    analiza i interpretacja danych 6.    prezentacja danych Źródła pierwotne badań marketingowych (nikt jeszcze tych badań nie wykonał) ·      wewnętrzne o   pomiar jakości produktu

(…)

… kategorii produktów reklamowanych
Kwestię społecznej odpowiedzialności biznesu w działaniach reklamowych
Stereotypy w reklamach - „kobiety w reklamach piorą, sprzątają i rozmawiają z domowymi sprzętami. Mężczyźni brudzą się, bałaganią i zarabiają pieniądze” - zgodnie ze stereotypem tak wygląda przeciętne polskie małżeństwo
Stereotypowe modele konsumentek wg. Węlarza:
pszczoły robotnice - grupa najbardziej…
…,
oszczędności w budżecie promocyjnym, wynikających z ujednolicenia strategii,
mobilności konsumentów - jeżeli dany produkt można zakupić podczas
podróży zagranicznej, standaryzacja wpływa na wzrost lojalności nabywców,
np. w przypadku takich produktów, jak: filmy Kodak, usługi hotelu Hilton, Coca Cola, guma do żucia Wrigley,
* oddziaływaniu technologii - ponieważ specyfikacje techniczne są ujednolicone…
… pytań losowanych: λ = p πB + ( 1 - p ) πA, gdzie:
- λ - łączny udział odpowiedzi TAK na oba pytania
- πB - udział odpowiedzi TAK na pytanie „drażliwe”
- πA - udział odpowiedzi TAK na pytanie „niewinne”
- p - prawdopodobieństwo wyboru pytania „drażliwego)
- 1- p - prawdopodobieństwo wyboru pytania „niewinnego”
Próba reprezentatywna - to taka próba, która daje wyniki zbliżone do wyników całej populacji…
… rzeczywistym z jedną osobą lub z grupą (przypomina to rozmowę na Skypie). Taki wywiad, choć ma swoją specyfikę wynikającą z „internetowości”, jest jednak w gruncie rzeczy stosunkowo zbliżony do wywiadu face-to-face (widzimy respondenta, rozmawiamy z nim w tradycyjnym dla wywiadów czasie). Co za tym idzie - wzbudza on mniej obaw. Badania asynchroniczne - inaczej niż w badaniach synchronicznych, np. Bulletin…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz