To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Kto i po co robi kampanie PR?
Najczęściej organizacje pozarządowe (fundacje, stowarzyszenia, instytucje publiczne etc.)
aby
Wypromować organizację czy określone zachowanie,
Zmienić zachowanie nawyki, odbiorcy
Jak ocenić czy kampania jest społecznie użyteczna?
Zbadać zmianę postawy przed i po akcji (deklarowane i faktyczne)
Czy kampania została zauważona
Czy była poprawnie …
Najczęstsze cele społecznej kampanii PR
Nakłonienie do pewnych działań społecznych, zmiany postaw, zachowań, uzależnień (np. zadbanie o zdrowie, bezpieczeństwo, używki)
Korzyści i zmiany do osiągnięcia
Redukcja złych nawyków
Nabycie dobrych nawyków
Świadomość i wrażliwość społeczna
Poparcie dla jakiegoś społecznego celu
Aktywizacja społeczeństwa obywatelskiego
Wsparcie finansowe organizacji
Zwiększenie odwiedzin www. organizacji
Na początku każdej kampanii
- sprawdzić czy były już prowadzone kampanie na ten sam/ podobny temat oraz jej efekty
- Porównaj przekaz planowanej kampanii z innymi prowadzonymi aktualnie lub planowanymi
Synergia czy konkurencja?
- współistnienie różnych kampanii
- współpraca rodzi lepsze efekty
- zbyt dużo przekazów na jeden temat rodzi przesyt i znużenie
Media - jak je zainteresować?
Dziennikarze chcą być blisko „ludzkich spraw i dramatów”
Pokazać, że temat jest społecznie istotny
Media publiczne z zasady powinny się angażować społecznie przez emisje materiałów reklamowych
Marketing Mix
Czynniki które producent musi uwzględnić
Promocja - produkt - dystrybucja - cena product-price - placement - promotion
Marketing Mix wg. McCarthy `ego (1960) - reguła 4P:
Produkt
Asortyment produktów
Jakość, zwór, cechy, marka
Opakowania, rozmiary
Serwis, gwaancja
Przychody
Cena
Cena katalogowa
Rabaty
Ulgi
Okres płatności
Warunki kredytu
Dystrybucja
Kanały
Zasięg terytorialny
Oferowany asortyment
Lokalizacja, zapasy
Transport
Podział narzędzi marketingowych:
Marketing mix
Product promotion mix price place
I
Promocja sprzedaży-sponsoring-PR-reklama-BTL-marketing bezpośredni
Promotion mix
Złozona kompozycja środków o zróżnicowanych funkcjach i różnej strukturze wewnętrznej wykorzystywana w polityce komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, w której dominujące znaczenie maja:
(…)
… (promotion): jako przekazywanie informacji na temat kampanii
Obejmuje:
- reklamę
- Public (media) Relations
- marketing bezpośredni
- promocję sprzedaży
Współuczestnictwo i wsparcie legislacyjne
3 strategie planowania kampanii społecznej:
- strategia komunikacji - precyzyjne określenie komu i co powiedzieć, obietnica specyficznej korzyści
- strategia segmentacji - podział grupy docelowej na podgrupy - cechy społeczno-demograficzne, postawa wobec problemu, zachowanie wobec problemu, styl życia
- strategia pozycjonowania - znalezienie najskuteczniejszego sposobu zakomunikowania problemu kampanii grupie docelowej
Repozycjonowanie
Strategia kampanii społecznej powinna być dostosowywana do zmieniających się okoliczności społecznych
Skuteczny komunikat społeczny:
- obietnica specyficznej korzyści
-jasność, jednoznaczność komunikatu
Elementy telewizyjne kampanii społecznej
- reklama
- programy informacyjne i publicystyczne
- talk-shows
- telenowele
Badania skuteczności kampanii
- musza być przeprowadzone, niedopuszczalnym jest zrobienie kampanii społecznej bez badań skuteczności owej kampanii
Rodzaje badań reklamy społecznej:
- poprzedzające tworzenie reklamy
- poprzedzające rozpoczęcie kampanii
- po zakończeniu…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)