Wykład - podstawy i koncepcje

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 784
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - podstawy i koncepcje - strona 1 Wykład - podstawy i koncepcje - strona 2

Fragment notatki:

PODSTAWY I KONCEPCJE
Marketing jako sztuka oddziałania przedsiębiorstw na rynek
Przygotowanie przez przedsiębiorstwo działań marketingowych wymaga połączenia produktu z jego ceną, jego dystrybucji do nabywcy we właściwym miejscu i czasie, wzmocnienia oferty skuteczną promocją i obsługi nabywców przez fachowych pracowników. Nie ma recepty na przygotowanie kompozycji marketingu, zależy to bowiem od wiedzy o marketingu i sztuki jej praktycznego wykorzystania.
Przedmiot i podmiot marketingu
Marketing stanowi:
Zintegrowany zespół instrumentów i działań,
Związany z badaniem i kształtowaniem rynku,
Oparty na rynkowych regułach postępowania.
Podmiotem marketingu jest konsument.
Przedmiotem marketingu jest rynek.
Pierwsza definicja marketingu - N. Bergen (1964) Zbiór działań związanych z koncepcją produktu, jego wyceną promocją i sprzedażą, zbiór ten nazwano mieszanką marketingową „marketing mix”. Definicje współczesne
American Marketing Assocation - proces planowania i wdrażania koncepcji produktu (idei dóbr i usług), cen promocji oraz dystrybucji, prowadzący do wymiany, dzięki której osiągnięte są cele jednostek oraz organizacji.
Ph. Kotler - proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu jednostki grupy poprzez wzajemną wymianę dóbr i wartości uzyskują to czego potrzebują i pragną.
Elementy wieloelementowej struktury marketingu
Instrumenty marketingu
Działania marketingowe
Badania marketingowe
Reguły marketingowe
Podstawowe zasady marketingu
Zasada celowego działania (wyboru i kształtowania rynku dla realizacji celów)
Zasada badania rynku (bez badań nie ma marketingu)
Zasada zintegrowanego oddziaływania na rynek (marketing mix)
Zasada planowania działań rynkowych
Zasada kontroli skuteczności działań
Określenie celów marketingowych
Ze względu na okres czasu: Strategiczne; Taktyczne; Operacyjne
Ze względu na cel działalności przedsiębiorstwa: Komplementarne; Konkurencyjne; Neutralne
Zadanie marketingu w przedsiębiorstwie - Osiągnięcie przez przedsiębiorstwo wytyczonych celów z wykorzystaniem posiadanej wielkości i struktury zasobów: Rzeczowych; Finansowych; Osobowych
Orientacje marketingowe przedsiębiorstwa- ewolucja
Orientacja produkcyjna (wytwarzać dużo i tanio aby uczyni produkt dostępnym):
masowa produkcja (wytwarzać dużo), niskie koszty (wytwarzać tanio),nadwyżka popytu nad podażą.
Koncepcja produkcji ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz