To tylko jedna z 6 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Kapitał intelektualny to:
a) ang. Knowledge process outsourcing
b) zbiór aktywów nietrwałych
c) zasoby wiedzy zdobyte przez przedsiębiorstwo pracujace na zasadach outsourcingu
9 sierpnia 1995 to przełomowa data, bo:
a)została oddana do powszechnego użytku wyszukiwarka internetowa
b) zostało założone pierwsze Centrum Usług Księgowych (CUK)
c) pękła "bańka" internetowa w USA przyśpieszająca inwestycje w sieci światłowodowe
Inshoring to:
a) Wykonanie usługi w kraju macierzystym
b) wykonanie usługi w nieodległym kraju od kraju zlecającego
c) eksport usługi z kraju jej wytworzenia do kraju zlecającego lub innego.
Przedsiębiorstwa decydują się na outsourcing przede wszystkim:
a) ze względu na chęć obniżenia kosztów
b) ze względu na zwiększenie swojej konkurencyjności
c) ze względu na dostęp do innowacji
W chwili założenia kapitał zakładowy Infosys wynosił:
a)250 tys. Dolarów
b) 250 dolarów
c) początkowy kapitał nie został ujawniony
Centra bliskości klienta inaczej "onsite" :
a) są formą BIZ
b) zostały wprowadzone by "przemycić" na rynki europejskie i amerykańskie pracowników z Indii
c) są stosowane przez firmy w celu rozszerzenia działalności i zmniejszenia działalności nearshoringu
Pojęcie outsourcing vendor odnosi się do:
A. firmy rezygnującej z wykonywania części produkcji, usług, procesów biznesowych własnymi siłami i przekazującej wykonywanie ich innemu podmiotowi
B. firmy przyjmującej do wykonania procesy biznesowe od innych firm
C. strategii, w ramach której produkcja lub usługi są wykonywane na rzecz danej firmy przez jej pracowników lub współpracowników w ich miejscu zamieszkania
Pierwsza w historii w historii przyjazna użytkownikowi wyszukiwarka internetowa znalazła się w ofercie firmy:
A. Opera Software
B. Microsoft
C. Netscape
Tak zwane centra bliskości klienta (customer proximity center) to tworzone przez firmę Infosys Technologies lokalne biura, których głównym zadaniem jest:
A. kontakt i stała łącznośc pomiędzy offshoringowym centrum usług a ich odbiorcą
B. prowadzenie stałych badań i zdobywanie informacji na temat lokalnych rynków
C. prowadzenie działalności promocyjnej i zachęcanie do podjęcia współpracy z centrum offshoringowym w Indiach
NASSCOM to:
A. Jedna z największych w Indiach firm świadczących usługi offshoringowe w branży informatycznej
B. Przygotowany przez indyjskie Ministerstwo Komunikacji i Technologii Informatycznych program, mający na celu ułatwić działalność firm offshoringowych
(…)
… firmy będzie przede wszystkim decydować:
Ilość filii zagranicznych
Jakość proponowanych usług
Umiejętność zarządzania relacjami z klientami, dostawcami, firmami, etc.
Jej indywidualność i oryginalność na rynku światowych usług
Dlaczego Indie tracą przewagę niższych kosztów zatrudnienia?
Ze względu na zmniejszenie w ostatnich latach różnic majątkowych pomiędzy najbogatszymi i najbiedniejszymi…
… przed przystapieniem do obslugi klienta
nie maja dodatkowych szkolen
W firmach informacyjnych od specjalistow wymagane jest:
wylacznie umiejetnosci techniczne
umiejetnosci techniczne, wiedza biznesowa i zdolnosci interpersonalne
entuzjazm
Indyjski bestdeller „Noc w call center” opowiada o:
a. o zamknietym w call center dziennikarzu amerykanskim
b. o mlodych pracownikach, czyje zycie jest pozbawione sensu i snu
c. o rozmowach nocnych w call center
…
… tworzące wiedzę
c.) rutynowe czynności wprowadzania danych do systemu
Projekt usługowy "siwe włosy" to projekt:
a.) dotyczący zadań powtarzalnych
b.) wymagający doświadczenia
c.) potrzebujący innowacji
Główny powód przenoszenia produkcji za granicę to:
Chęć zmiany klimatu inwestycyjnego
Niższe ceny ziemi
Niższe ceny czynników produkcji
Niższe koszty pracy
Autor artykułu uważa, że o globalnym sukcesie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)