Międzynarodowy obrót usług - Test

Nasza ocena:

3
Pobrań: 273
Wyświetleń: 763
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Międzynarodowy obrót usług - Test - strona 1 Międzynarodowy obrót usług - Test - strona 2 Międzynarodowy obrót usług - Test - strona 3

Fragment notatki:

TEST #2
Strategia biznesowa organizacji procesu produkcji i świadczenia usług, która zapewnia elastyczny dostęp do wyspecjalizowanych zasobów w skali globalnej to:
Insourcing
Networking
Homesourcing
Knowledge process outsourcing:
Określa outsourcing procesów biznesowych których realizacja wymaga wysokich kwalifikacji i wiedzy
Oznacza outsourcing procesów biznesowych lub ich części
Zbiór nietrwałych aktywów, składających się z kapitału wiedzy, kapitału relacji i z kapitału strukturalnego lub organizacyjnego
Zasoby wiedzy, jakimi dysponują KTN mają trzy źródła. Jakie z wymienionych nie jest źródłem:
Endogeniczne (własne prace B+R i ich wyniki w postaci patentów i know how)
Quasi-endogeniczne (wyniki badań realizowane wspólnie z partnerami aliansów strategicznych)
Egzogeniczne (legalne dokonanie zakupu wiedzy, technologii)
Quasi-egzogeniczne (nielegalne dokonanie zakupu wiedzy, technologii)
Co nie zalicza się do czynników lokalizacji za granicą wytwarzania usług opartych na IKT:
Potencjalny rynek zbytu
Jakość infrastruktury
Położenie geograficzne
Indyjska firma offshoringowa Infosys Technologies została założona:
W roku 1981 z kapitałem początkowym 250 dolarów
W roku 1993, z kapitałem początkowym 4500 dolarów
W roku 1974, z kapitałem początkowym 7000 dolarów
Zatrudnienie w firmie Infosys wzrasta o około:
25% rocznie
15% rocznie
40% rocznie
Przesunięcie zamówień, produkcji, usług lub ogólnie procesów biznesowych lub ich części do innej firmy, to:
offshoring
outsourcing
nearshoring
Czynniki, które przyczyniły się do zapoczątkowania offshoringu i outsourcingu:
regulacyjne, technologiczne, polityczne
technologiczne, ekonomiczne, ekologiczne
regulacyjne, technologiczne, ekonomiczne
Onshoring to:
Realizacja usługi w kraju macierzystym
Realizacja usługi w nieodległym obcym kraju
Eksport wykonanej usługi z miejsca jej wytworzenia za granicą do kraju macierzystego, firmy zlecającej lub do innych krajów
O wyborze miejsca na inwestycje decydują:
Przewagi konkurencyjne
Walory lokalizacyjne
Korzyści z internalizacji działań
18% pracowników globalnego przemysłu usług informatycznych przypada na:
USA


(…)

… to:
Chęć zmiany klimatu inwestycyjnego
Niższe ceny ziemi
Niższe ceny czynników produkcji
Niższe koszty pracy
Autor artykułu uważa, że o globalnym sukcesie firmy będzie przede wszystkim decydować:
Ilość filii zagranicznych
Jakość proponowanych usług
Umiejętność zarządzania relacjami z klientami, dostawcami, firmami, etc.
Jej indywidualność i oryginalność na rynku światowych usług
Dlaczego Indie tracą…
… związków z zagranicznymi partnerami, aby ich potem zastąpić na rynku
Ile firm amerykańskich miało do czynienia z outsourcingiem usług informacyjnych lub biznesowych do krajów o niskich kosztach:
ok. 20%
99%
ok. 60%
Offshoring w polaczeniu z outsourcingiem daje:
outsourcing
onshoring
offsourcing
Kto wprowadził koncepcję SSC?
General Motors i Mother's Healthcare
General Electric i Baxter Healthcare
General…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz