Marketing STP.
Segmentacja rynku (Segmenting) - podział rynku według określonego zestawu kryteriów na relatywnie jednorodne grupy nabywców.
Wybór rynku docelowego (Targeting) - związany jest z określeniem atrakcyjności wyróżnionych segmentów i wyboru koncepcji obsługi rynku.
Pozycjonowanie oferty (Positioning) - jest to działalność polegająca na tworzeniu wartości i wizerunku (image) oferty firmy na danych rynku docelowego, prowadząca do zajęcia wyraźnego, znaczącego miejsca w umysłach klientów poprzez zróżnicowanie oferty i kreowanie przewagi konkurencyjnej.
Procedura STP - etapy:
Segmentacja rynku:
analiza cech potencjalnych nabywców.
identyfikacja kryteriów segmentacji.
przeprowadzenie segmentacji rynku.
określenie profilu każdego segmentu rynku.
Wybór rynku docelowego:
ocena atrakcyjności poszczególnych segmentów rynku.
wybór koncepcji obsługi rynku.
Pozycjonowanie oferty:
przygotowanie mapy percepcji.
ilość promowanych różnic.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)