Wykład - Marka w marketingu międzynarodowym

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 434
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Marka w marketingu międzynarodowym - strona 1 Wykład - Marka w marketingu międzynarodowym - strona 2 Wykład - Marka w marketingu międzynarodowym - strona 3

Fragment notatki:

Marka w marketingu międzynarodowym
Marka to produkt (lub usługa), organizacja, osoba i symbol. Te cztery składniki stanowią swego rodzaju fundament, który - odpowiednio obudowany - pozwala stworzyć silną, rozpoznawalną markę. Wyceny marki można dokonać na 4 sposoby:* premia cenowa (porównanie danej marki do najlepszych na rynku)* koszty zastępowania (metoda podliczeniu, ile pieniędzy należy zainwestować w nową markę, by miała na rynku taką samą pozycję jak wyceniana marka)* koszty historyczne (ile pieniędzy włożono do tej pory w promowanie marki )* notowania na giełdzie, wartość rynkowa majątku itp.Ranking najlepszych marek o zasięgu światowym (Best Global Brands) przygotowywany jest wspólnie przez Interbrand - londyńską, czołową firmę konsultingową w dziedzinie oceny marek i nowojorski, międzynarodowy magazyn Business Week.
2009 rok - kryzys kryzysem, a na szczytach nie widać zmian: Coca-Cola znów okazała się najcenniejszą marką świata. Po raz pierwszy w historii rankingu firmy Interbrand wartość wszystkich stu notowanych marek spadła - o 4,6 proc.Coca-Cola na czele rankingu znajduje się od czasu jego powstania, czyli od 9 lat. Tym razem jej wartość wyceniono o 3 procent wyżej niż przed rokiem - na 68,73 miliardów dolarów. Światowy gigant na rynku napojów nie należy do rekordzistów wzrostu.Najlepszy wynik pod tym względem uzyskało Google: jego wartość w ciągu roku wzrosła o równą 1/4 (25 proc.) do 31, 98 miliardów dolarów. To daje jednak internetowemu gigantowi z Mountain View dopiero siódmą pozycję, ale też awans z miejsca 10.Czołówka bez zmian Kolejność w ścisłej czołówce nie zmieniła się od ubiegłego roku, choć odnotowano i wzrosty, i spadki wyceny. Tuż za liderem ponownie uplasowała się marka IBM, wyceniona na 60,21 miliarda dolarów. Tu wzrost wartości okazał się niemal symboliczny - 2 proc.Kolejny potentat - z miejsca trzeciego - wypadł jeszcze gorzej. Marka Microsoft w ciągu roku straciła 4 procent swej wartości. Wyceniono ją na 56,65 miliardów dol.Jeszcze więcej stracił koncern General Electric, choć także zachował swoją pozycję (5.). Jego wycena 47,78 miliarda dolarów to o 10 procent mniej niż rok temu.Miejsce szóste należy do pierwszej marki spoza USA: fińska Nokia z wyceną 34,86 mld dol. straciła 3 procent. Zyskał natomiast McDonald's. Specjalista od szybkiej kuchni jest wart 32,28 mld. dol., co pozwoliło mu utrzymać pozycję 6.11 firm zza Odry Najbliższy nam geograficznie niemiecki Mercedes-Benz, wyceniony na 23,87 mld dol. znalazł się na miejscu 12., co jednak oznacza spadek o jedną pozycję.Oprócz niego w pierwszej setce jest jeszcze dziesięć niemieckich firm: BMW (samochody - 15.), SAP (informatyka - 27.), Siemens (wiele branż technicznych - 47.), Volkswagen (samochody - 55.), Adidas (sprzęt sportowy - 62.), Audi (samochody - 65.), Porsche (samochody - 74.), Allianz (finanse i ubezpieczenia - 81.), Nivea (kosmetyki - 86. ) oraz Puma (sprzęt sportowy - 97.)Żadnej polskiej firmy, ani z któregoś z krajów Europy Środkowo-Wschodniej w zestawieniu nie znajdziemy.

(…)

… "No Logo" - jedną z ewangelii antyglobalizmu. Dzięki tej książce londyński "The Times" uznał ją za najbardziej wpływową na świecie osobę poniżej 35 roku życia .Kultowa książka lewicowej kanadyjskiej dziennikarki, nazywana "biblią antyglobalistów" i współczesnym "Kapitałem". Mimo, że funkcjonuje jako "manifest" rozmaitych ruchów kontestacyjnych, nie ma w sobie nic z poetyki okrzyków wznoszonych…
… postępowania wielkich koncernów. Książka ta powstała w oparciu o prostą hipotezę, iż z oburzenia, narastającego w miarę odkrywania sekretów globalnej sieci znaków firmowych, zrodzi się kolejny wielki ruch polityczny, potężna fala sprzeciwu wymierzonego w międzynarodowe korporacje, a zwłaszcza te z nich, do których należą najlepiej znane marki.
Opakowanie produktu podobnie, jak i w obrocie „zwykłym”/””krajowym…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz