Mapa grup strategicznych
Stanowi narzędzie umożliwiające poznanie rozkładu konkurencji w sektorze przy założeniu ze rywalizacja toczy się wewnątrz grup jak i między nimi.
Grupa strategiczna to grupa firm, które stosują podobne strategie konkurencji, maja zbliżone zasoby i umiejętności, kieruj ofertę do podobnych klientów.
Podziału firm dokonuje się na podstawie kryteriów: - rentowność czy poziom kosztów
-poziom cen produktów
- jakość
- rodzaj strategii rynkowej czy zasób dystrybucji
- nakłady na promocję
Punktowa ocena atrakcyjności sektora
Poprzez nią możemy określić cechy strukturalne sektora, siły powodujące ich zmiany, dostarcza ona także informacji o ich konkurentach. Metoda ta pozwala ocenić opłacalność wejścia do sektora i ułatwia opracowanie odpowiedniej strategii.
Ocena atrakcyjności sektora jest dokonywana za zasadzie porównania z innymi branżami
Oceniamy najważniejsze cechy danego sektora ( rentowność, stopa wzrostu, bariery wejścia, poziom cez, sezonowość sprzedaży) przypisując każdej z nich ocenę ( skala 1-10) oraz wagę
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)