Istota struktury asortymentowej
Struktura a - zbiór wszystkich produktów oferowanych przez firmy na rynku. Tworzona na podstawie 2 kryteriów:
* branżowości - czyli podobieństwo przetwarzanych surowców lub stosowanych technologii i metod wytwarzania
* podobieństwa zaspokajanych potrzeb - dzięki określonym produktom
Oba kryteria mogą być łączone.
Wymiary struktury asortymentowej
1. szerokość, która obrazuje zróżnicowanie poziome - liczba wszystkich linii produktów tworzących ofertę danej firmy
2. głębokość, która obrazuje zróżnicowanie pionowe - liczba produktów w linii produktów obejmującej najwięcej wyrobów
3. długość - liczba produktów tworzących wszystkie linie produktów
Graficzna struktura a
Szerokość asortymentu= 4
P1 P4 P8 P10 P11 Głębokość asortymentu= 4
P2 P5 P12 Długość asortymentu= 14
P9 P13
P3 P6 P14
P7
Czynniki decydujące o kształcie struktury a:
- wielkość firmy
- ilość i jakość zasobów pozostających w dyspozycji firmy
- ilość i jakość zasobów możliwych do pozyskania przez firmę krótkim czasie
- branżę reprezentowaną przez firmę
- poziom elastyczności posiadanego parku maszynowego
- strategiczne cele marketingowe realizowane przez firmę
- kierunki przyszłego rozwoju firmy
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)