HIERARCHIA PRODUKTU
Według Ph. Kotlera hierarchia produktu stanowi swego rodzaju pomost pomiędzy podstawowymi potrzebami a poszczególnymi jednostkami danego produktu. Wspomniany układ hierarchiczny tworzą:
rodzina potrzeb, czyli istota potrzeby (np. dostarczanie białka, wapnia, fosforu);
rodzina produktów, czyli zbiór klas produktu, które mogą zaspokajać podstawową grupę potrzeb (np. nabiał);
klasa produktu, czyli grupa produktów w ramach rodziny produktów składająca się z linii produktów, między którymi zachodzą funkcjonalne relacje (np. napoje mleczne);
linia produktów, czyli grupa produktów w ramach danej klasy składająca się z typów produktów, które mają podobną zdolność zaspokojenia danej potrzeby (np. mleko);
typ produktu, czyli produkty w ramach linii produktów o określonej postaci produktu (np. mleko w kartonie);
marka, czyli nazwa związana z jednym lub kilkoma produktami w ramach danej linii produktów (np. mleko Łaciate);
produkt, czyli jedna z wersji danego produktu (np. mleko w kartonie, 1 litr, 2 % tłuszczu, Łaciate).
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)