Plan marketingowy - spółka mleczarska

Nasza ocena:

5
Pobrań: 308
Wyświetleń: 1687
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Plan marketingowy - spółka mleczarska - strona 1 Plan marketingowy - spółka mleczarska - strona 2 Plan marketingowy - spółka mleczarska - strona 3

Fragment notatki:


SPIS TREŚCI I. WPROWADZENIE WPROWADZENIE Spółka Mleczarska „Druglińskie mleko” powstała w 1911 roku.
W 1971 roku odrodziła się pod nazwą Spółdzielnia Mleczarska w Druglinie, a w 1990 funkcjonuje jako DRUGLIN MILK.
Zmiana nazwy była spowodowana ścisłą współpracą z kontrahentami niemieckimi.
W związku ze zmianą nazwy dyrektor ds. sprzedaży i marketingu uznał za stosowne przeanalizowanie pozycji firmy na rynku mleczarskim rodzimym i na rynkach niemieckich.
STRESZCZENIE 1. ZAŁOŻENIE - dane o przychodach informują, że przychody ze sprzedaży w ciągu ostatnich trzech lat zmniejszyły się z rynku krajowego o 2,5% w stosunku do lat poprzednich.
2. CEL - jest zwiększenie udziału w rynku krajowym o 5% (szczególnie w Polsce centralnej) i zysków ze sprzedaży rynku rodzimego.
3. RAMY CZASOWE WDROŻENIA i okres realizacji planu będzie wynosił 2 lata.
ANALIZA BIEŻĄCEJ SYTUACJI

(…)

… w folii i twarogach (odpowiednio 40% i 30%). Jednak ich udział w zużyciu stopniowo zmniejsza się. Mleko UHT jest limitowane rynkiem zbytu do 10 tys. litrów dziennie, mimo dwukrotnie wyższych możliwości produkcyjnych. Kolejne 10% to napoje mleczne - jogurty w 12 smakach i kefiry w 4 smakach. Ser smażony opanował rynek Wielkopolski i Śląska, jego produkcja sięga 1 tony dziennie. Zastosowanie macierzy BCG dla produktów Druglin Milk, pozycjonuje je w następujący sposób:
GWIAZDY
mleko pasteryzowane
DYLEMATY
jogurty
serki smakowe
mleko uchate
kefiry
DOJNE KROWY
ser smażony
twarogi
ser drugliński
BALASTY
masło sery twarde
mleko w proszku i
granulowane
Sytuacja w zakresie konkurencji
Największymi konkurentami Druglin Milk na rynku mleczarskim są Danone, Bakoma, Bona. SM MLEKPOL, SM Łowicz, SM Zambrów, SM Leszno, SM…
… są o 50 % wyższe od produkcji aktualnie realizowanej. Z danych GUS wynika, iż w latach 1991-1997 konsumpcja mleka i przetworów mlecznych zmniejszyła się, ta tendencja spadkowa jest jednak zróżnicowana dla poszczególnych produktów. Najbardziej zmniejszyła się konsumpcja masła mleka spożywczego. Ma to odzwierciedlenie w przychodach ze sprzedaży mleka Druglin Milk, które w roku 1997 zmniejszyły się o 2,5…
… jest rynkiem zbytu i ogranicza się do 10 tys. litrów dziennie, mimo iż nowoczesne linie produkcyjne umożliwiają produkcję 20 tys. litrów dziennie.
W tym samy okresie zauważa się równocześnie wzrost obrotów z zagranicą o 1,7%, co pozwala przypuszczać, iż przy odpowiedniej polityce firmy i odpowiednim marketingu, część produkcji dla której nie ma zbytu w Polsce można sprzedać za granicę.
Równocześnie zwiększa…

tradycja
nowoczesna linia produkcyjna
wysoka jakość produktu
SŁABE
wysokie ceny
brak kampanii reklamowych
mało atrakcyjne opakowanie
SZANSE
degustacje
skuteczna kampania reklamowa
obniżenia kosztów własnych
atrakcyjniejsze opakowanie
skupienie na rynkach dochodowych
ZAGROŻENIA
odległe zakłady produkcyjne
silna pozycja zachodnich firm na rodzimych rynkach
niższe ceny produktów importowanych w Polsce
silna…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz