Analiza SWOT alternatyw strategicznych
Okazje
okazje
Kwadrat II
*integracja pionowa
Dywersyfikacja konglomeratowa
Kwadrat I
Specjalizacja
*rozwój ryku
Rozwój wyrobu
innowacje
słabe strony
Kwadrat III
*Transformacja
*Dezinwestycja (Likwidacja)
Kwadra IV
*integracja pozioma
dywersyfikacja koncentryczna
mocne strony
zagrożenia
Specjalizacja- przedsiębiorstwo dąży do umocnienia swojej pozycji poprzez koncentrację środków oraz umiejętności na jednym wyrobie lub rynku, powinna zwiększać zdolność produkcyjne i udzial w rynku. Strategia rozwoju rynku polega wprowadzeniu swoich wyrobów na nowe rynki (zmiana dystrybucji i reklamy)
Strategia innowacji- wprowadzenie nowych produktow, ale ogromne nakłady na prace badawczo-rozwojowe
Strategia integracji- ma formę pionowa i pozioma
*Integracja pionowa- łączenie w obrębie jednej form różnych technologicznie faz działalności (produkcji lub dystrybucji)
*Integracja pozioma- łączenie w obrębie jednej firmy tych samych pod względem technologicznym faz produkcji lub dystrybucji (rozbudowanie zdolności prod. i eliminowanie konkurencji).
Dywersyfikacja- przedsiębiorstwo rozszerza działalność o nowe dziedziny o charakterze rynkowym lub finansowym.
-konglomeratowa (finansowa)- angażowanie w nowe dziedziny w celu optymalizacji polityki finansowej
-koncentryczna (rynkowa)- firma rozszerza działalność o takie dziedziny, w których lepiej wykorzysta posiadane zasoby i zdolności
Charakter obronny mają strategie:
Transformacyjna- działania podjmowane w celu uzdrowienia firmy, obejmuje restrukturyzację polegająca na przebudowie zasobów firmy (np. sprzedaż części formy lub zakup nowej).
Wycofanie z działalności- likwidacja bądź bankructwo.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)