Strategie dywersyfikacji koncentrycznej i konglomeratowej

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 1799
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategie dywersyfikacji koncentrycznej i konglomeratowej - strona 1

Fragment notatki:

Strategie dywersyfikacji koncentrycznej i konglomeratowej jako typy strategii wzrostu firmy. Koncentryczna ma miejsce gdy występuje przynajmniej jedna z czterech cech: 1) nowy produkt jest sprzedawany na podobnych rynkach, na których firma operowała dotychczas lub za pomocą podobnych systemów dystrybucji 2) nowy produkt jest wytwarzany przy użyciu podobnej technologii 3) nowy produkt związany jest podobną bazą badawczo - rozwojową 4) nowe działalności znajdują się w tym samym łańcuchu produkcji - sprzedaży. Konglomeratowa występuje gdy nie jest spełniona nawet jedna z powyższych cech. W strategii tej nie występują pozytywne efekty synergii technologicznej i rynkowej, również zyskowność jest niższa niż korporacji wyspecjalizowanych na jednej działalności lub zintegrowanych koncentrycznie. Podstawową przyczyną stosowania tej strategii to zwiększenie bezpieczeństwa zdywersyfikowanej konglomeratowo korporacji.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz