Wykład - Aukcje internetowe

Nasza ocena:

3
Pobrań: 175
Wyświetleń: 700
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Aukcje internetowe - strona 1 Wykład - Aukcje internetowe - strona 2 Wykład - Aukcje internetowe - strona 3

Fragment notatki:

E-biznes prof. zw dr hab. Inż. Celina Olszak
Wykład 4
Aukcje internetowe
Miejsce gdzie odbywają się transakcje oparte na licytacjach kupowanych dóbr i usług
Model biznesu charakterystyczny dla B2B, B2C, C2C, C2B
Rodzaje aukcji
Klasyczne - podbijanie ceny wyjściowej przez osoby, które przystąpiły do licytacji.
Aukcja kończy się po ustalonym z góry czasie, a przedmiot zostaje sprzedany gdy jego cenę wylicytowano na poziomie przekraczającym wstępnie ustaloną cenę minimalną Holenderskie - sprzedawca ustala cenę wywoławczą i cenę minimalną
Cena wywoławcza jest najwyższą z oferowanych. Jest ona automatycznie obniżana z algorytmem wybranym przez sprzedawcę do ceny minimalnej Osoba licytująca może tylko raz podać cenę Aukcję wygrywa osoba, która zaoferuje najwcześniej najwyższą cenę
Jedno i wielokrotne
Jednokrotne - sprzedający wystawia tylko jeden artykuł
Wielokrotne - sprzedający oferuje w jednej licytacji kilka identycznych produktów (produkty sprzedawane są kilku zwycięzcom po różnych cenach)
Błyskawiczne
Czas przeznaczony na licytację jest krótki (np. do 60 min),
Często nie określa się ceny minimalnej, a cena wyjściowa jest bardzo niska, Zwycięzcom jest osoba, która wylicytuje najwyższą kwotę.
Inne np. przetargowe, odwrócone, wertykalne, horyzontalne
Serwisy internetowe
Zbiór stron internetowych - gdzie prezentuje się, sprzedaje i kupuje produkty oraz usługi, prowadzi rozmowy , współpracuje, podejmuje decyzje itp.
Rodzaje serwisów internetowych
Serwisy informacyjne
Serwisy reklamowe
Serwisy transakcyjne
Portale komercyjne
Vortale
Portale korporacyjne
Serwisy szkoleniowe
Serwis informacyjny
Celem serwisu informacyjnego jest udostępnianie użytkownikom stale aktualnych informacji na temat firmy i jej oferty handlowej
Charakteryzują się dużymi zasobami treści a podstawowe znaczenie mają: Zawartość informacyjna,
Aktualność przekazu i jej walory merytoryczne
Serwisy reklamowe
Cel - prowadzenie działalności promocyjnej firmy i jej produktów
Zawierają szczegółowe informacje na temat parametrów produktów, cenniki, adresy, telefony
Umożliwiają użytkownikom personalizację produktów
Zawierają dużo grafiki, elementów dźwiękowych itp.
Serwisy transakcyjne
Służą wspomaganiu procesu sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz