Aukcja internetowa - opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 322
Wyświetleń: 1148
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Aukcja internetowa - opracowanie - strona 1

Fragment notatki:

AUKCJA INTERNETOWA Aukcja internetowa :
Aukcje internetowe to miejsca w sieci, gdzie zarejestrowany użytkownik bierze udział w aukcjach jako kupujący lub sprzedający. Obecnie aukcji internetowych w jednym czasie jest około 23,5 mln W Internecie nie można sprzedawać:
Broni
Alkoholu Aukcja klasyczna : (angielska) - polega na podbijaniu ceny wyjściowej przez uczestników aukcji w określonym czasie. Sprzedający wyznacza cenę wywoławczą, cenę przebicia oraz cenę minimalną, za którą jest gotów sprzedać towar. Niejednokrotnie cena minimalna jest ceną wywoławczą.
Zwycięzcą aukcji jest licytujący, który w momencie zakończenia aukcji złożył najwyższą ofertę cenową równą bądź wyższą od ceny minimalnej. Aukcja holenderska : Jest odwrotnością aukcji klasycznej i polega na licytowaniu od ceny maksymalnej i stopniowym jej obniżaniu od poziomu ceny minimalnej Sprzedawca wyznacza cenę wywoławczą, kwotę spadku ceny oraz czas spadku ceny
Zwycięzcą aukcji jest uczestnik, który pierwszy zgodzi się na licytowaną cenę Aukcja amerykańska :
Jest odmianą aukcji angielskiej Na aukcji oferuje się wiele sztuk danego produktu (w aukcji angielskiej jest to zawsze 1 sztuka) Wygrywający są ustaleni ze względu zaoferowanie najwyższej ceny oraz największej liczby sztuk przy jednoczesnym najwcześniejszym złożeniu kompletnej oferty. Aukcja wielokrotna : Polega na zaoferowaniu podczas licytacji wielu sztuk tego samego produktu Dzięki temu produkty sprzedawane są kilku zwycięzcom licytacji po cenie, jaką wylicytowali
Model ten ma bardzo często zastosowanie wśród przedsiębiorstw traktujących systemy aukcyjne jako dodatkowy zbyt produktów
Zwykle końcową ceną licytacji jest cena minimalna oferta Porównywarki cen - wygodne do zdobywania informacji gdzie, co można znaleźć .
Prezentacje studentów
Finanse i Rachunkowość
Przedmiot: Nowoczesne technologie sprzedaży (wykłady)
Rok akademicki 2011/2012
Semestr VI
Dr R. Wolny
Autor notatki: Krzysztof Podgórski
1
1
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz