To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Analiza strategiczna - definicja, elementy, zakres rzeczowy, etapy.
Analiza strategiczna to zbiór metod i działań diagnozujących otoczenie i przedsiębiorstwo w celu zbadania obecnych i przyszłych ich stanów i powiązań dla przygotowania podstaw formułowania strategii.
Podstawowe elementy analizy strategicznej:
analiza otoczenia w skali makro i mikro
analiza przedsiębiorstwa (zasobów i konkurencyjności firmy)
określenie celu
analiza działalności.
Zakres rzeczowy analizy strategicznej:
identyfikacja i znaczenie różnych specjalizacji przedsiębiorstwa
usytuowanie w stosunku do konkurencji, strategia konkurencyjna
silne i słabe strony przedsiębiorstwa
strategia technologiczna
typy organizacji
rodzaj ludzi do zatrudnienia, stosunek do pracowników, akcjonariuszy, klientów i dostawców.
Etapy analizy strategicznej:
Analiza otoczenia (szans i zagrożeń).
Określenie kierunków działalności, misji firmy.
Badanie potencjału przedsiębiorstwa.
Konfrontacja szans i zagrożeń, silnych i słabych stron - warianty strategii.
Wybór strategii.
Badanie zgodności między wybraną strategią a dostępnymi środkami.
Przekształcenie strategii w plany i programy działania.
Zastosowanie strategii i kontrola działań.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)