Wykład - 9 założeń o globalnym zarządzaniu jakością

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 329
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - 9 założeń o globalnym zarządzaniu jakością - strona 1 Wykład - 9 założeń o globalnym zarządzaniu jakością - strona 2 Wykład - 9 założeń o globalnym zarządzaniu jakością - strona 3

Fragment notatki:

Marketing prof. UE dr hab. Krystyna Śliwińska
Wykład 8
9 ZAŁOŻEŃ O GLOBALNYM ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ:
jakość musi być postrzegana przez klienta
jakość musi znaleźć odbicie w każdym działaniu przedsiębiorstwa nie tylko w produkcji
jakość wymaga zaangażowania wszystkich zatrudnionych
jakość wymaga wysokiej masy partnerów
jakość zawsze można polepszyć polepszenia jakości może czasem wymagać stopniowego działania
jakość nie kosztuje więcej
jakość jest konieczna, ale może być niewystarczająca
polepszenie jakości nie może uratować słabych produktów
DEF: Europejska Organizacja Sterowania Jakością(EOQC)
Jakość + użyteczność Odbiorcy wewnętrzni - ten kto jest kolejnym uczestnikiem procesu wytwarzania
Metody sensoryczne- ocenianie jakości produktu (w miarę obiektywna)
Na podkreślenie i baczna uwagę w zarządzaniu jakością w cyklu życia produktu zasługuje aspekt marketingowy, zwłaszcza na etapie projektowania jakości wyrobu. Jednym z głównych zadań mark. prod. Jest współkształtowanie jakościowo - ilościowej struktury asortymentu produktu, a w tym projektowanej jakości każdego wyrobu. Badania marketingowe prowadzone są od samego początku cyklu, służą opracowaniu założeń projekt. i uzasadnieniu celowości kontynuowania prac rozpoczętego cyklu. Badania te rozpoczynają się od poszukiwania i identyfikacji docelowego rynku wyrobu i analizy potrzeby potencjalnych użytkowników oraz sporządzeniu specyfikacji wymagań funkcjonalnych:; zapewniających zaprojektowanie tej potrzeby za pomocą projektowania wyrobu.
KOŁO JAKOŚCI
-Marketing i badania -Projektowanie
rynku wyrobów
- pozbycie się faza przed -projektowanie lub odzyskanie produkcją procesów planowania
-dbałość o wyrób faza po faza produkcji
po sprzedaży produkcji produkcji
-pomoc techniczna -zakupy
i serwisowa -produkcja
(świadczenie usług)
- transport i oddawanie -sprawdzenie do reklamacji weryfikacja
-pakowanie
przechowanie
-sprzedaż i dystrybucja
Produkt rozpatrywany jest głównie w aspekcie rynkowym- przez pryzmat potrzeb konsumenta. Technika technologia odgrywa rolę wtórną. Produkt jako element strategii marketingowej jest agregatem pewnych właściwości Głównym elementem są funkcje podstawowe produktu.
Funkcje podstawowe są odzwierciedleniem relacji zachodzących pomiędzy produktem a celem któremu on służy i uzasadnia jego istnienie na rynku. Produkt, cele to relacje, które mówią o funkcjonalności produktu, ale funkcje główne mogą być spełnione przez produkty w różnym stopniu. Relacje miedzy produktem a stopniem realizacji celu decydują o wydajności produktu, która odzwierciedla stopień intensywności wykonania jego funkcji. ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz