Wykład - Metody sensoryczne

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 413
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Metody sensoryczne - strona 1 Wykład - Metody sensoryczne - strona 2 Wykład - Metody sensoryczne - strona 3

Fragment notatki:

Podstawy marketingu prof. dr hab. Krystyna Śliwińska
Wykład 7
Metody sensoryczne- ocenianie jakości produktu (w miarę obiektywna)
Na podkreślenie i baczna uwagę w zarządzaniu jakością w cyklu życia produktu zasługuje aspekt marketingowy, zwłaszcza na etapie projektowania jakości wyrobu. Jednym z głównych zadań mark. prod. Jest współkształtowanie jakościowo - ilościowej struktury asortymentu produktu, a w tym projektowanej jakości każdego wyrobu. Badania marketingowe prowadzone są od samego początku cyklu, służą opracowaniu założeń projekt. i uzasadnieniu celowości kontynuowania prac rozpoczętego cyklu. Badania te rozpoczynają się od poszukiwania i identyfikacji docelowego rynku wyrobu i analizy potrzeby potencjalnych użytkowników oraz sporządzeniu specyfikacji wymagań funkcjonalnych:; zapewniających zaprojektowanie tej potrzeby za pomocą projektowania wyrobu.
-Marketing i badania -Projektowanie
rynku wyrobów
- pozbycie się faza przed -projektowanie lub odzyskanie produkcją procesów planowania
-dbałość o wyrób faza po faza produkcji
po sprzedaży produkcji produkcji
-pomoc techniczna -zakupy
i serwisowa -produkcja
(świadczenie usług)
- transport i oddawanie -sprawdzenie do reklamacji weryfikacja
-pakowanie
przechowanie
-sprzedaż i dystrybucja
Produkt rozpatrywany jest głównie w aspekcie rynkowym- przez pryzmat potrzeb konsumenta. Technika technologia odgrywa rolę wtórną. Produkt jako element strategii marketingowej jest agregatem pewnych właściwości Głównym elementem są funkcje podstawowe produktu.
Funkcje podstawowe są odzwierciedleniem relacji zachodzących pomiędzy produktem a celem któremu on służy i uzasadnia jego istnienie na rynku. Produkt, cele to relacje, które mówią o funkcjonalności produktu, ale funkcje główne mogą być spełnione przez produkty w różnym stopniu. Relacje miedzy produktem a stopniem realizacji celu decydują o wydajności produktu, która odzwierciedla stopień intensywności wykonania jego funkcji. Jakie są podstawowe cechy produktu:
funkcjonalność(prod. - cel)
wydajność(prod. - stopień realizacji celu)
Funkcje dodatkowe są innym elementem właściwości produktu - odzwierciedlają relacje zachodzące między produktem a człowiekiem jako jego użytkownikiem. (wygoda użytkowania + estetyka produktu = funkcje dodatkowe). Mogą mieć one nawet większe znaczenie niż funkcje podstawowe- np. moda(mini w zimie, obuwia na wysokim obcasie)


(…)

…)
Zróżnicowana
dojrzałość
wzrost
spadek
-CD -samochodowa -papierosy
-zdrowa żywność -TV -maszyny do szycia
-kamery -telefony -kino
Cykl życia produktu - podstawowa koncepcja od której zaczyna się zast. Nad instrumentarium

... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz