Wykład (9), Kontakty z mediami

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 1008
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład  (9), Kontakty z mediami - strona 1 Wykład  (9), Kontakty z mediami - strona 2 Wykład  (9), Kontakty z mediami - strona 3

Fragment notatki:


Kontakty z mediami Konferencje prasowe
Organizujemy je jeśli posiadamy informacje które mogą zainteresować opinie publiczną. Konferencje można organizować
ad hoc
periodycznie ( w przypadku ministerstw/etc) podsumowujących jakiś okres działania tejże 3 rodzaje konferencji prasowych konferencje reporterskie (standardowa) briefing medialny - służy pogłębianiu informacji - ma charakter 'dyskusji ekspertów' dziennikarzy specjalizujących się w danej dziedzinie, specjalistów z branży. B jest czasem określany mianem dyskusji problemowej przyjęcie prasowe - nie służy udzielaniu informacji. Służy pozyskaniu przychylności mediów (vide microsoft zorganizował przyjecie dla 2000 dziennikarzy z 'okazji' wydania windowsa millenium ) Ogólnie można je zorganizować z okazji pojawienia sie nowego produktu, fuzji firm/etc Konferencja reporterska zalety oszczędność czasu i środków, wszyscy przedstawiciele mediów są w jednym miejscu, nie trzeba ich szukać :)
możliwość używania wszystkich środków oddziaływania ma charakter 'konradyktoryjny' (whatever) pozwala dyskutować i ujednolicić interpretacje Organizacja konferencji prasowej. - Zaproszenie ludzi informacja na temat tego, o czym będzie konferencja
ustalanie 'teamu' prowadzącego, prowadzący powinien znać się na prowadzeniu konferencji/znają tematykę i najlepiej gdyby znali dziennikarzy ustalanie listy dziennikarzy (listę mediów/etc)
ustalanie dogodnego terminu i dogodną godzinę konferencji. Zwyczajowo nie organizuje się konferencji w poniedziałek chyba, że wydarzyło się coś ważnego , org 10-12 , 14-16 (chyba, ze coś nie tak zapisałem) miejsce (dogodne dla dziennikarzy) ustalić czy nie występuje kolizyjność terminów z innymi wydarzeniami
zawiadamiamy media 7 dni wcześniej, w przeddzień konferencji przypominamy się redakcji, byle nie po chamsku :)
materiały do konferencji, wszystko to co jest prezentowane na konferencji powinno być wydrukowane, po to aby uniknąć 'nieprzewidzianych okoliczności' oraz uniknąć 'wykrzywienia interpretacyjnego' rozdaje się materiały promocyjne, jakieś żarcie, etc (najlepiej szwedzki stół), dzięki temu częściej będą przychodzić organizacja stolika informacyjnego, tam zapisujemy kto był z jakiej gazety, możemy dać dodatkowe materiały, etc Przebieg konferencji Witamy gości
Przedstawiamy prowadzących konferencje Przedstawiamy przebieg konferencji Zasadnicze wystąpienie (dodatkowo ew. materiał filmowy)

(…)

monitoringu mediów) należy bardzo wnikliwie monitorować media, i pojawiające się w nich 'nasze' informacje. Dzięki temu możemy sie dowiedzieć ' co kogo interesuje' a co kto pominął. Współpracować z mediami można poprzez organizowanie 'wspólnych eventów' np. Wywiady (radiowe, telewizyjne, internetowe) Wywiad to rozmowa prowadzona z jakimś przedstawicielem organizacji. Człowiek indagowany musi przedstawić…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz