Public Relation - istota i cel

Nasza ocena:

3
Pobrań: 238
Wyświetleń: 1148
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Public Relation - istota i cel  - strona 1 Public Relation - istota i cel  - strona 2 Public Relation - istota i cel  - strona 3

Fragment notatki:


Public Relation Public relation and publicity - istota i cel Public Relation wykorzystujemy w procesie tworzenia wizerunku naszej marki/produktu/przedsiębiorstwa poprzez nawiązanie I utrzymywanie dobrych stosunków relacji między marką/produktem/przedsiębiorstwem a jej szeroko rozumianym otoczeniem.
Wizerunek w dużej mierze uzależniony jest od tego, jak otoczenie je postrzega i wspiera markę/produkt/ przedsiębiorstwo lub wprost przeciwnie - utrzyma działanie.
Podstawowe elementy otoczenia firmy to:
Klienci Media
Partnerzy Dostawcy
Władze lokalne i rządowe
Instytucje finansowe
Instytucje publiczne
Rynek pracy
Organizacje pozarządowe
Formą komunikacji przedsiębiorstwa, której celem jest oddziaływanie na odczucia, opinie lub przekonania:
Klientów, zarówno obecnych jak i potencjalnych
Akcjonariuszy
Dostawców
Pracowników Inny grup docelowych
Celem jest wypracowanie jak najlepszych stosunków publicznych oraz ukształtowanie pozytywnego wizerunku firmy przez środki masowego przekazu. Bezpośrednim celem nie jest reklama produktów lecz prezentowanie całej działalności marki/produktu/przedsiębiorstwa na rynku. Istotą jest nie wzrost sprzedaży lecz poprawa stosunków z otoczeniem oraz poprawa zaufania do działalności firmy. Cechy charakterystyczne PR Wysoka wiarygodność - dzięki ukazywaniu się w publicznych wiadomościach Zaskoczenie - działania PR docierają do osób unikających reklam, gdyż przekaz jest podawany jako część ogólnych wiadomości, a nie informacja handlowa Wyróżnienie - podobnie jak reklama wyróżnia produkt oraz firmę na rynku Publicity to forma promocji przedsiębiorstwa czy produktu polegająca na emisji informacji przeznaczonych do rozpowszechnienia przez mass media, w nadziei, że będą one na tyle atrakcyjne, że zostaną bezpłatnie przez nie rozpowszechnione, dzięki temu zauważone zostaną przez docelowego odbiorcę. Stosowana głównie, gdy przedsiębiorstwo nie posiada budżetu promocyjnego. Walory PR Informacje o danej instytucji przedstawione w mass mediach w oczach opinii publicznej nabierają wiarygodności. Wszystko co okazuje się w prasie lub telewizji przez większość społeczeństwa uważane jest za wiarygodne. Zasady działania PR Podkreślanie długoletnich tradycji firmy na rynku np. podawanie roku założenia firmy. Stosowanie polityki otwartości wobec klientów, udzielenie informacji, odpowiadanie na zapytania, telefony. Dbanie o odpowiedni poziom kwalifikacji i kultury pracowników (życzliwość, takt). Zapewnienie dobrej organizacji pracy oraz obsługi klientów.


(…)

…, wydarzeniach, odpowiedziach na intrygę prasobą udowadniające złą prasę, konferencja prasowe, artykuły sponsorowane, interesujące z punktu widzenia prasy materiały.
Telewizyjna - reportaż telewizyjny o firmie, irichomieniu nowej produkcji, otwarcu nowego oddziału, wywiady prezesów w dzienniku TV lub udział w publicystycznych audycjach.
Radiowa - reportaż z fabryk, wywiaz z prezesem (audycja o sukcese eksportowym)
Wydawnicza - foldery, broszury reklamowe, kalendarze firmowe, wizytówki, etykietki z logo firmy
Pocztowa - wysyłanie życzeń z okazji świąt, zaproszenia na imprezy firmowe
Spotkania - sympozja, konferencje, seminaria, wykłady, odczyyty, prelekcje promujące firmę, przyjęcia, koktajle, zwiedzanie zakładu
Upominkowa - wręcznie upominków z logo firmy przypominających o istnieniu firmy
Sponsoring - czyli pieniężne lub rzeczowe inwestownanie w określoną działalnośc w zamian za dostęp do możliwych do wykorzystania koeryjnych potencjałów związanych z tą działalnością, dotyczyć może sportu, zdrowia, kultury, nauki
Darowizny - na cele społeczne, utrzymywanie domów dziecka, finansowanie drogich urządzeń dla szpitali
Akcje charytatywne - udział w takich wydarzeniach, np. Pajacyk
Narzędzia PR
Przygotowywanie materiałów pracowych dla mediów (notatki prasowe, komunikaty, press-kit) Organizowanie konferencji prasowych
Organizowanie spotkań z przedstawicielami otoczenia (partnerzy, lokalne władze, organizacje itp.)
Zarządzanie inormacją w serwisie internetowym (e-PR) Organizowanie akcji o charakterze społecznym
Przygotowywanie i realizacja procedur kryzysowych
Monitorowanie mediów zarówno pod kątem marki/produktu…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz