To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Public relations:
Definicja PR „Public relations to świadome, planowane i ciągłe wysiłki, mające na celu ustawienie i utrzymanie wzajemnego zrozumienia między daną organizacją a jej otoczeniem”
Cele PR:
Kompleks działań związanych z wprowadzeniem odpowiednich relacji z otoczeniem w celu zbudowania pozytywnego wizerunku firmy na rynku
Działania mające na celu ustanowienie i utrzymanie jak najlepszych stosunków firmy z otoczeniem
Budowanie dobrego imienia firmy i zdobywania dla niej przychylności
Cechy charakterystyczne PR:
Promuję nadawcę (firmę) a nie towar czy usługę
Są to działania zwykle na dłuższą metę niż reklama i akwizycja, a tym bardziej niż sales promotion
W przeciwieństwie do reklamy, gdzie nadawca ma bezpośredni wpływ na treść komunikatu, w PR treść ta jest realizowana przez media i dostosowywana do ich specyfiki - to dziennikarz lub redakcja nadają ostateczny kształt informacji, która ukaże się w mediach
Trudniej jest mierzyć efektywność PR niż reklamy, gdyż są to działania częstokroć w sferze jakościowych emocji
PR wymaga nakładów finansowych, ale nie są to działania bezpośrednio płatne - nie płacimy dziennikarzom za umieszczanie informacji w mediach, tak jak płacimy za reklamę
Koszty PR lokowane są przede wszystkim w sferze organizacji przedsięwzięć promocyjnych i wyjaśniających, a nie w sferze zakupu czasu i przestrzeni w mediach
Podział PR:
Cykl realizacji zadań PR:
Zapoznanie się z firmą: jej celami, misją, strategią, zakresem oferty i wszystkimi niuansami (wersjami) warunków sprzedaży, procesami produkcji
Zapoznanie się z wszystkimi pracownikami firmy, którzy mogą mieć znaczenia dla kontaktów zewnętrznych
Zapoznanie się z osobami mającymi wpływ na działanie firmy (rada nadzorcza, inne organy nadzorcze, zrzeszenia, osoby wpływowe w branży)
Zapoznanie się i stałe śledzenie opinii o firmie
Opracowanie strategii public relations i programu (np. rocznego) działań PR
Włączenie programu PR do działań marketingowych firmy (skoordynowanie z działaniami reklamowymi, akwizycyjnymi, sponsoringowymi)
Zorganizowanie i prowadzeni działań PR siłami własnymi firmę i przy pomocy agencji PR
Badanie w sposób ciągły reakcji otoczenia rynkowego na działania PR
Formy i środki PR:
akcje PR
codzienne działania PR
media relations
Formy i środku PR - akcje:
media (prasa, telewizja, radio etc.)
wywiady w prasie, radio lub TV z dyrektorem na temat sukcesów rynkowych
wywiad z ekspertem działającym w komisjach
reportaż o współpracy firmy z nauką
przygotowywanie bieżących info o działaniach w firmie, zmianach organizacyjnych
(…)
… firmy
„dni otwarte” dla klientów, dziennikarzy, pokazy prac laboratoryjnych, spotkania z konstruktorami
Upominkowa
Wręczenie upominków przypominających o istnieniu firmy, teczki, kalendarze, medale pamiątkowe, dzieła sztuki
Świadczenia
Przekazywanie organizacji non-profit materiałów, środków, datków
Działalność charytatywna
Wspieranie organizacji działających na Recz dobra wspólnego
Sponsoring
Sponsoring sportowy
Sponsoring kulturalny
Sponsoring społeczny
Lobbing
Tworzenie grup nacisku w celu wsparcia lub zmiany regulacji prawnych
Utrzymanie kontaktów z środowiskami politycznymi
Formy i środki PR- metody codzienne:
Wygląd firmy i otoczenia Estetyka, wygląd i atmosfera w firmie
Pilnowanie spójności i jakości wykorzystywania całościowej identyfikacji firmy
Pierwszy kontakt z firmą
Sposób odbierania…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)