Wykład (8), Sytuacje kryzysowe

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 749
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład  (8), Sytuacje kryzysowe - strona 1 Wykład  (8), Sytuacje kryzysowe - strona 2 Wykład  (8), Sytuacje kryzysowe - strona 3

Fragment notatki:


Sytuacje kryzysowe. Sytuacja która może spowodować spadek 'pozytywnego odbioru firmy' i negatywnie odbić się na wizerunku naszego przedsiębiorstwa może nią być:
- awaria w zakładzie
skażenie środowiska
wszystko co ma negatywny wpływ na opinie publiczną Należy być przygotowanym, do sytuacji kryzysowych, należy 'przewidywać' ewentualne sytuacje. Do zwalczania efektów sytuacji kryzysowych powołuje się sztab kryzysowy/zespół kryzysowy. Zespół ten stara się zapobiec panice i umożliwić działania. Sztab kryzysowy: 2 ekspertów i jeden kierownik 1 z ekspertów to spec od PR, który decyduje i 'troszczy' się o wizerunek. Ta osoba jest odpowiedzialna za kontrole nad informacjami wychodzącymi na zewnątrz. przeszkolenie pracowników w zakresie odpowiedniej polityki informacyjnej w razie wystąpienia sytuacji kryzysowej.
Przygotowanie gotowych materiałów wykorzystywanych w przypadku wystąpienia SK. Tzn back-groundery np. Materiały filmowe, etc. W nich ma być zawarte np. Kiedy ostatnim razem wykonywane były szkolenia mające zapobiec SK. Kiedy ostatnim razem sprawdzane były np. Filtry, które mogły temu zapobiec
SzK ma za zadanie ustalanie ścieżek informacyjnych (kto kogo o co pyta:) )
przygotowanie ramowego planu kryzysowego.
Opracowanie reguł przekazywania informacji 'na zewnątrz' 12 zasad SK Przewiduj nieprzewidywalne (jeżeli coś jest prawdopodobne to pewnie się wydarzy:)
Bądź przygotowany (przygotuj plan)
Trzymaj nerwy na wodzy (DONT PANIC)
Nie kłam/ bo potem ciężko się z powrotem uwiarygodnić Nie bagatelizować sytuacji. (to się może/musi zemścić)
Nie snuj hipotez, opieraj się na sprawdzonych informacjach (lepiej poczekać niż powiedzieć bzdurę) Nie podawaj niesprawdzonych faktów
Media informuj na bieżąco kontrolować sytuacje i mieć wizje wybrnięcia z tejże zaangażuj ludzi z kierownictwa organizacji (coby ktoś miał możliwość podejmowania strategicznych) Troszcz się o ludzi (stąd formułka 'rodziny ofiar są pod naszą opieką') Nie wycofuj się w momencie opanowania sytuacji. Należy pokazać, że dbamy o to, żeby sytuacja się nie powtórzyła. Należy przedstawić wrażenie tego, że kryzys nas czegoś nauczył :) Jeśli organizacja ma dobry wizerunek, to mniej traci na SK. (bywa, zdarzyło się) w przypadku złego wizerunku (spalić ich!!!:)
Strategia obalenia zarzutu przez zaprzeczenie. „organizacja zaprzecza temu jakoby miała z tym coś wspólnego” , „błąd pracownika nie związana z organizacją”,

(…)

…' 'okoliczności zewnętrzne' te strategie są nieskuteczne chyba, że zdarzenie jest ewidentnie nie naszą winą (np. Działanie siły wyższej, trzęsienie ziemi, etc) Strategia obrony z powołaniem się na normę. „zrobiliśmy wszystko co mogliśmy (przepisy bezpieczeństwa/etc), zdarzenie było wynikiem zbiegu okoliczności” ta strategia jest skuteczna o ile faktycznie postępowaliśmy zgodnie z normami powołanie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz