Wykład (1)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 686
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład  (1) - strona 1 Wykład  (1) - strona 2

Fragment notatki:


Public relation 22-10-2007
Pulitzer Jeśli chcesz by cię czytano
Pisz krótko (oszczędzaj czas czytelnika)
Pisz Zrozumiale/jasno (bierz pod uwagę układ odniesienia odbiorcy-target)
Pisz obrazowo używając przykładów z życia odbiorców ( ta sama sieć skojarzeniowa/pole doświadczeń społecznych odbiorcy)
Pisz przekonująco („by poraziło ich bijące od tego światło” :) ) przedstawianie sytuacji w czarno-białych konturach, odbywa się to kosztem rzetelności dziennikarskiej. Wiąże się to z skrajnym wartościowaniem. W PR nie może to stać w sprzeczności z prawem. W jaki sposób przedstawić to co opisujemy, by było to zrozumiałe: Zasada identyfikacji/zaangażowania, komunikat należy formułować w kategoriach: aspiracji,celu,pragnień lub strachów, lęków,zagrożeń. Odbiorca musi odbierać komunikat jako „dotyczący go w sposób bezpośredni” odbiorca ma pomyśleć „ to jest do mnie” Zasada działania, ludzie chętniej akceptują przekaz, jeśli jest skojarzony z możliwością działania. Czyli umożliwienie 'działania' odbiorcy. Przykładowo na plakacie reklamującym wyjazdy za granice adres/namiary/etc na agencje turystyczną
zasada zaufania, jeśli kogoś lubimy lepiej odbieramy jego przekaz (efekt halo) Żeby to osiągnąć należy być 'rozpoznawalnym' Zasada jasności, przekaz musi być zrozumiały, wyrazisty, lepiej przejaskrawiony niż mętny. Rozwinięcie zasad skutecznego komunikowania (psychologiczne zasady wywierania wpływu): Formułować komunikaty tak aby wykorzystywać ludzkie skłonności (cialdini) Zasada wzajemności wykorzystuje się to podczas budowania wizerunku organizacji. np. Przedstawianie „dobrych rzeczy” które organizacja zrobiła dla odbiorcy. Sponsoring (ten od-organizacyjny a nie ten chatów :P )
zasada zgodności/konsekwencji, ludzie ulegają 'zakotwiczeniu' jeśli mają już zdanie na jakiś temat, trzymają się tego zdania ( wyjątek stanowią sondaże:) ale to z powodu tego, iż część ludzi nie głosuje zgodnie ze swoim przekonaniem, a zgodnie z potrzebą 'chwili'. Przekonania nie muszą być „głębokie” PR - Jeżeli dobrze popracować nad wizerunkiem, to pojedynczy wybryk, nie jest w stanie zniweczyć tego wizerunku. W PR liczy się pierwsze wrażenie, bo ono buduję postawę wartościującą. Psychologia kognitywna - informatyczna teoria osobowości ludzkiej sieć poznawcza - filtr - agreguje informacje zgodne ze strukturą sieci, odrzuca niezgodne. sieć wartościowania
sieć dyspozycji Zasada społecznego dowodu słuszności, robimy to co inni, by się nie wyróżniać (uznanie autorytetu grupy) 'liderzy opinii' PR pokazywanie + jakie wynikają z działań organizacji


(…)

…, by się nie wyróżniać (uznanie autorytetu grupy) 'liderzy opinii' PR pokazywanie + jakie wynikają z działań organizacji
Zasada sympatii (efekt halo) W sprzyjającym otoczeniu łatwiej działać. Zasada autorytetu (odwołanie do roli liderów opinii) sprzyja to w odbiorze przekazu, i w budowaniu wizerunku. (lekarze w reklamach past do zębów) autorytetem może być każdy człowiek znany z 'dobrej strony' czyli np. NIE jerzy…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz