To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Firma z małym kapitałem, nie jest w stanie pokryć kosztów związanych z wydaniem książki. Książki są 'darmowe' to doskonałe gadżety, potwierdzające 'ważność' i solidność firmy. Pomagają budować wizerunek (technika wizerunkowa) firmy. Dobrym 'opakowaniem' książki ( o ile rozmawiamy z kimś na kim chcemy wywrzeć wrażenie) jest np. Skórzana teczka. Wszystkie wydawnictwa 'zewnętrzne' muszą być porządnie wykonane, aby nie pogarszać wizerunku (wykonanie to przekaz 'peryferyjny') Z okazji świąt firmy często wysyłają życzenia do swoich klientów. W treści nie powinno być przekazów reklamowych. Jeśli wysyłamy 'kartkę' do osoby 'znacznej' powinna (kartka) być zapisana odręcznie. ŚRODKI OBRAZU obraz jest bardzo często używany w różnych działaniach PR, np. Bogato ilustrowane foldery/etc -Obraz jest bardzo pojemny informacyjnie. -Obraz jest uniwersalnym środkiem komunikacyjnym (omija różnice kulturowo/językowe) -Przekaz treści szybszy niż w przypadku słowa pisanego i mówionego
-Obraz nadaje się do 'zwracania uwagi' i zainteresowania całym przekazem. -Interpretacja 'treści' obrazu jest indywidualna Obraz statyczny -zdjęcie
-portrety
-plansza
-komiks
-wykres
Plakat obraz (kompozycja plastyczna) - ma przyciągać uwagę
tekst - przekazuje informacje Fotografia może przyciągać uwagę do tekstu, który ilustruje
czasami jest zastępowana rysunkami
fotografia powinna 'opowiadać' jakąś historie
powinna być interesująca (treść często bywa szokująca np. UC of B trupy/muchy/etc smacznego :) ) Techniki identyfikacji symbolicznej (system identyfikacji wizualnej) eksponowanie loga oraz wszystkiego co ma związek z firmą, poprzez jednolitą kolorystykę/etc celem jest 'wyróżnienie się' i zapewnienie marce rozpoznawalności. Etc logotyp
kolory firmowe
symbole dekoracyjne typografia firmowa (czcionka, druki, papier firmowy/etc:) identyfikatory pracowników
bilety wizytowe kolory druku nawiązują do kolorystyki firmy środki transportu (kolorystyka, napisy)
ubiory pracowników (j.w.)
wystrój zewnętrzny budynku
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)