Wstęp do zarządzania jakością, sem 6

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 616
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wstęp do zarządzania jakością, sem 6 - strona 1 Wstęp do zarządzania jakością, sem 6 - strona 2

Fragment notatki:

WSTĘP DO ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Jakość- to stopień zaspokojenia potrzeb spełnienia wymagań klienta-J.Oakland; Jakość-to przede wszystkim przydatność użytkowa-J.Juran; Jakość-to zgodność wyrobu z wyspecyfikowanymi wymaganiami-Ph. Crosby; Jakość-to zero braków -Ph. Crosby 1985;
Jakość-to zgodność z wymaganiami użytkowników-K. Ishikawa 1980
Jakość-jest tym czego brak oznacza straty dla wszystkich-G. Tag;
Jakość-to przewidywany stopień jednorodności i nie zawodności przy możliwie niskich kosztach i dopasowaniu do wymagań rynku- E.Deming; Jakość-to zbiorowa charakterystyka produktu i serwisu z uwzględnieniem marketingu,projektu,wykonania i utrzymania która powoduje że dany produkt i serwis spełniają oczekiwania użytkowników-A.V.Feigenbaum Pojęcie jakości:-w sensie technicznym jakość to zgodność z warunkami technicznymi(warunki ustala producent lub prawo),-w sensie ekonomicznym: odniesienie jakości do kosztów jej wytworzenia,-z punktu widzenia producenta: spełnienie założonych ustaleń,-z punktu widzenia użytkownika: przydatność wyrobu i zaspokojenia potrzeb Jakość- wszystkie cechy wyrobu lub usługi, które decydują o zdolności do zaspokojenia potrzeb klienta stwierdzonych i oczekiwanych ( ISO 8402:1994) Jakość- stopień w jakim zestaw naturalnych właściwości spełnia wymagania ( ISO 9000:2005)„Naturalny „oznacza istnienie osobliwej, stałej właściwości”. Pojmowanie Jakości w Europie:*tendencje do kojarzenia jakości z cechami (charakterystycznymi) technicznymi produktów „To co sprawia ze rzecz jest rzeczą która jest” - Arystoteles,*wadą jest zestaw cech, które decydują o nieprzydatności wyrobu do spełnienia określonych potrzeb Pojmowanie jakości w USA*jakość bez klienta nie ma sensu jakość jest pojmowana jako spełnienie jego oczekiwań „Nie myśl o produktach myśl o klientach” - E. Deming; „Jakość to piękno”- jest sadem wartościującym wyrażonym przez użytkownika. Jeśli nie ma użytkownika to nie ma takiego sądu”- Platon;*wadą jest to czego klient ma prawo nie oczekiwać Pojmowanie jakości w Japonii *nie ma jakiejś ogólnej definicji jakości-Masaki Imai *w języku potocznym jakość kojarzy się ze wszystkim co można poprawić *jakość jako doskonałość której nie da się osiągnąć, lecz do której trzeba zdążać-Lao Tsu
Pojmowanie jakości: 1.Model Zachodni: ●elitarne podziały społeczne w przeds. ciągła rywalizacja i stymulacja indywidualnych wyników● orientacja produktowa - na jakość i ilość produktów pracy ●wartościowanie wyników pracy indywidualnej silnie zróżnicowanie wynagrodzeń
●zwężanie profilu specjalizacji „przyjmuj i zwalniaj”
ocena pracowników dokonuje się na podst. dyscypliny wykonywania poleceń służbowych kar i nagród
●postęp techniczny ma charakter skokowy

(…)


● postęp techniczny to strumień ciągłych zmian wszystkich pracowników wzbudzony okresowym i znaczniejszymi innowacyjnym ●menadżerski aspekt problemu jakości -doskonalenie jakości jako metoda obniżenia kosztów
zarządzanie partycypacyjne, więzi poziome robotnicy za2angażowani w sprawy przedsiębiorstwa

… ●wartościowanie wyników pracy indywidualnej silnie zróżnicowanie wynagrodzeń
●zwężanie profilu specjalizacji „przyjmuj i zwalniaj”
●ocena pracowników dokonuje się na podst. dyscypliny wykonywania poleceń służbowych kar i nagród
●postęp techniczny ma charakter skokowy
●jakość produkcji jako problem techniczny ●zarządzanie od góry, więzi pionowe 2. Model Japoński: ●elitaryzm oparty na zbiorowym współdziałaniu…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz