To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Joseph M. Juran: -pojęcie jakości utożsamiona z przydatnością użytkową, -rozróżnia pojęcia: jakości projektowej i jakości wykonywanej, -organizacja i planowanie kształtowania jakości obejmuje działania w ramach tzw. spirali jakości, -możliwość wykorzystania metod statystycznych w regulowaniu i badaniu stabilności procesów. 10 kroków Jurana:1.uswiadomienie potrzeby i szansy doskonalenia jakości 2.ustalenie celów ciągłego doskonalenia
3.stworzenie organizacji która pomoże w realizacji tych celów 4.przeszkolenie wszystkich pracowników 5.przydzielenie zadań problemowych 6.informowanie o przebiegu prac 7.okazywanie uznania 8.ogłoszenie wyników 9.odnotowanie sukcesów
10.włączenie usprawnień do normalnie stosowanych systemów i procesów firmy, co zapewni podtrzymanie zapału pracowników Technologia Jurana: ●planowanie jakości ●kontrola/sterowanie jakością ●poprawa/doskonalenie jakości
Podsumowanie Juran:
-działania projektowe maja charakter korygujący lub zapobiegawczy
-działania korygujące błędy są przypisane uczestnikom procesu, zadania zapobiegające błędom są natychmiast podejmowane
A.V Feigenbaum: ●twórca koncepcji sterowania jakością totalną TQC, ●jakość jest kompleksowym procesem obejmującym całe przedsiębiorstwa a nie wyłącznie funkcję techniczne, ●w pracy nad jakością musza być docenione osiągniecia poszczególnych pracowników
Podsumowanie Feigenbaum:
●odpowiedzialność za jakość produktu ma wymiar strategiczny w zarządzaniu przedsiębiorstwem ●podejście procesowe w zarzadzaniu jakością pozwala na rozróżnienie działań które tworzą wartość dla klienta i działań które nie tworzą jej wartości ●działania korygujące nie tworzą wartości dla klienta są wiec zbędne ●odpowiedzialność za jakość produktu na wymiar strategiczny w zarządzaniu przedsiębiorstwem ●podejście procesowe z zarzadzaniu jakości pozwala na rozróżnienie działań które tworzą wartość dla klienta ●preferowanie działanie zapobiegania błędom ●koszty jakości traktowane jako podst. parametru biznesu ●ciągle doskonalenie
Philip B. Crosby: ●idea pracy bezusterkowej, ●pojmowanie jakości jako zgodności z wymogami, ●4 absoluty: 1.Jakość jest rozumiana jako spełnienie określonych wymagań głównych nabywców
2. Znaczenie profilaktyki w osiągnieciu jakości a nie procesu kontroli i oceny 3.Standardem jakości powinno być „zero błędów”
4. Jakość należy mierzyć i oceniać wielkością koszt ów braków zgodności ze specyfikacją wymagań Macierz Crosby'ego
Determinanty sukcesu organizacji: ●ludzie przeważnie robią rzeczy dobre za 1 razem, ●zmiana w otoczeniu jest przewidywana i wykorzystywana dla firmy, ●wzrost jest stały i opłacalny
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)