Współczesne technologie teleinformatyczne

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 756
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Współczesne technologie teleinformatyczne - strona 1 Współczesne technologie teleinformatyczne - strona 2

Fragment notatki:


Współczesne technologie teleinformatyczne stanowi podstawę dla Nowej Gospodarki. 11 kwietnia 2012 Marketing wirusowy Wywodzi się od formy w jakiej informacja się rozprzestrzenia. Z tą różnicą od prawdziwych wirusów, że wirus przemieszcza się sam (przez nas niechciany), a przekaz marketingowy przekazywany jest przez odbiorców do kolejnych. Cel jednak pozostaje ten sam - dotrzeć do jak największej liczby końcowych adresatów w jaki najkrótszym czasie. Marketing wirusowy jako strategia promocyjna znany jest od dawna. Często łączony był z marketingiem one-to-one. Renesans tej strategii rozpoczął się jednak wraz z dobą Internetu. Dlaczego marketing wirusowy jest tak doskonały w promocji internetowej? częstotliwość komunikacji internetowej jest znacznie wyższa niż jakiekolwiek innej jest tani - nie wymaga dużych nakładów na inicjację, no może jest stosunkowo tani, ale może też być na bogato jest szybki - nigdzie tak szybko informacje nie rozprzestrzeniają się w sieci jest skuteczny - przykład podawany już jako podręcznikowy sukces to Hotmail.com Najpopularniejszym obecnie przykładem rozbudowanego marketingu wirusowego w Polsce jest kampania firmy House (połączenie polityki, moherowych beretów, 2005 rok). Najważniejszy był pomysł i oryginalność - zwykle jest to szybka reakcja na wydarzenie medialne, ponieważ ma krótki cykl życia  treść w stopce emaila (reklama Hotmail.com)
wygaszacze ekranu, kompozycje pulpitów, proste gry (umacnianie wizerunku firmy) wirtualne kartki, opcja „poleć znajomemu” (ruch w serwisach)
zabawne filmy reklamowe, humorystyczne prezentacje multimedialne
dodaj do ulubionych, ustaw jako stronę startową (generują ruch na witrynach i niejako wiążą internautę z serwisem)
dodanie do plików graficznych adresu domeny (powszechne w portalach erotycznych)
coraz więcej firm stosuje też marketing wirusowy w postaci cotygodniowych humoresek przykładem są perypetie Gustawa Biurowego, który pojawia się w serwisach teta.com.pl, indygo.biz.pl, dom reklamy.pl w każdym z tych cykli rysunków wkomponowany jest adres internetowy właściwej firmy
Marketing wirusowy (niekontrolowany) to co innego niż marketing one-to-one (kontrolowany). Zagrożenia: gdyby marketing wirusowy niósł jedynie korzyści to byłby najcudowniejszym sposobem reklamy w sieci jednak społeczność internetowa rządzi się swoimi prawami, Internatua który zostaje oszukany krzyczy głośno
ponieważ krzyk w Internecie rozchodzi się równie szybko co marketing wirusowy, promowany produkt, usługa lub serwis musi być naprawdę dobrej jakości. Jednym zdaniem : kto marketingiem wirusowym wojuje, od marketingu wirusowego może zginąć. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz