Współczesne orientacjie i koncepcje zarzadzania

Nasza ocena:

4
Pobrań: 231
Wyświetleń: 2884
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Współczesne orientacjie i koncepcje zarzadzania - strona 1

Fragment notatki:

Zarządzanie strategiczne
Opracowanie nowego produktu, wejście na nowy rynek, poprawa pozycji konkurencyjnej partnerów to podstawowe cele strategii dywersyfikacji.
Jedną ze strategii konkurencyjnej Portera, polegają na wyróżnieniu się od konkurencji jest strategią zróżnicowania- dyferencjacji.
Technologie bazowe są szeroko wykorzystane w sektorze i nie stanowią o przewadze konkurencyjnej firmy.
Tzw. „gwiazdy”- jedno z pól macierzy BCG, cechują się słabą rentownością i dużymi potrzebami finansowymi.
Jeśli firma oferuje posiadany przez siebie produkt na dotychczasowym rynku, to mówimy, że stosuje strategię penetracji rynku.
Jeśli jednostkowy koszt wyrobu zmniejsza się o pewien stały % przy każdym podwojeniu produkcji sektora, to pojęcie to nosi nazwę krzywej doświadczenia.
Metodą analizy makrootoczenia, polegającą na analizie zjawisk z przeszłości celem określenia ich prognoz w przyszłości jest analiza trendu.
Due Diligence oznacza obiektywną analizę stanu przedsiębiorstwa mającego na celu określenie słabych i silnych stron oraz wskazania pól wystąpienia potencjalnych zagrożeń.
Metoda delficka jest metodą badania makrootoczenia polegającą na opracowaniu przez grupę kilkudziesięciu ekspertów i naukowców prognoz i opinii na temat badanego zagadnienia.
Kalifornizacją potrzeb nabywców oznacza „modonaldyzację zjawisk społecznych”, upodobnianie się do siebie potrzeb nabywców we wszystkich zakątkach świata.
Jedną ze strategii konkurencyjnych wg Portera polegającą na zawężeniu swojego obszaru działania do wybranej niszy rynkowej np. regionalnej, rynkowej jest strategia koncentracji.
Do metod portfelowych zaliczamy macierz BCG, macierz McKinseya, macierz Little'a (ADL), macierz cyklu życia przemysłu Hofera, portfel technologiczny.
Penetracja rynku oraz rozwój produktu, rozwój rynku, dywersyfikacja to podstawowe strategie Ansoffa.
Fuzja jest formą rozwoju zewnętrznego, w którym tracą osobowość prawną, zyskując większy potencjał.
Jeśli firma tworzy alianse i fuzje, to mówimy, że stosuje formę rozwoju zewnętrznego.
Tzw. „kule u nogi”- jedno z pól macierzy BCG- cechuje się wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi.
Technologie kluczowe będące podstawą konkurencyjności wyrobów, stanowią kluczowy czynnik sukcesu firmy na rynku; są też usilnie chronione przed konkurencją.
Główne elementy otoczenia ekonomicznego obejmują najważniejsze wskaźniki: stopa wzrostu ekonomicznego i zwrotu kapitału, stoa procentowa, kursy wymiany walut, poziom inflacji, stopa spożycia, poziom bezrobocia i zadłużenia (wyznaczane przez kondycję gospodarki danego kraju).
Strategiczna analiza luki jest metodą badania makrootoczenia polegającą na analizie i planowaniu strategicznym, w którym dąży się do określenia poziomu i sposobów zniwelowania różnic między celami organizacji a oczekiwaniami otoczenia

(…)

… Karty wyników
Co to jest społeczna odpowiedzialność biznesu?
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu opiera się na promowaniu praw człowieka, demokracji oraz zrównoważonego rozwoju. Koncepcja Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa w organizacji przejawia się w dwóch wymiarach działalności. Z jednej strony oparta jest na etycznych zasadach wewnątrz organizacji (stosunki z pracownikami, komunikacja wewnętrzna, zgodność z przepisami prawa, współpraca z przedstawicielami załogi), z drugiej strony oddziaływuje na otoczenie zewnętrzne firmy kształtując jej etyczny i proekologiczny obraz na rynku. Proszę porównać zasady społecznej odpowiedzialności biznesu z zasadą kreowania dla udziałowców w teorii interesariuszy
Interesariusze to grupy bądź osoby zainteresowane działalnością przedsiębiorstwa i wysuwające…
… współczesnego biznesu, jaką jest globalizacja, mamy tu do czynienia z bardzo silnymi tendencjami do zaostrzania konkurencji na światowych rynkach, szerokim wdrażaniem nowych koncepcji w zakresie strategii zarządzania (takich jak zarządzanie łańcuchami dostaw, lean management i inne), narastającym zjawiskiem koncentracji, łączenia i przejmowania firm, a także eksplozją nowych technologii, w tym szczególnie…
… , Jaki jest zakres analizy strategicznej? Makrootoczenie , Mikrootoczenie (otoczenie konkurencyjne) Co to jest makrootoczenie i jakie są jego składniki? Makrootoczenie - zespół warunków funkcjonowania przedsięb.wynikające z tego że działa ono w określonym kraju i regionie, określonej strefie klimatycznej, określonym układzie politycznym. Jego cechą jest to że silnie określa możliwości działania i rozwoju…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz