Wskaźnik zyskowności sprzedaży netto

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 518
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu

Fragment notatki:

Wskaźnik zyskowności sprzedaży netto
[%]
Opis:
Określa zdolność firmy do generowania zysku przez sprzedaż.
Im niższy jest wskaźnik, tym większa wartość sprzedaży musi być zrealizowana dla osiągnięcia określonej kwoty zysku. Z kolei im wyższy poziom wskaźnika, tym wyższa efektywność osiąganych dochodów. Pożądany jest zatem wysoki poziom tego wskaźnika.
Z tego też powodu należy porównywać wartość tego wskaźnika w danej firmie z innymi firmami tej samej branży.
Tabela obliczeniowa:
Wyszczególnienie
31.12.2004
31.12.2005
31.12.2006
30.06.2007
Zysk (strata) netto
-5 853,00
22,00
2 792,00
870,00
Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów:
31 061,00
34 060,00
33 312,00
14 347,00
WSKAŹNIK [%]
-18,84
0,00065
8,38
6,06
Wykres :
Komentarz:
W pierwszym roku badanego okresu wskaźnik był na minusie. Przez kolejne lata wzrastał do poziomu 6.,06 . Sprzedaż stawała się po woli rentowna. Im niższy jest wskaźnik rentowności tym większa wartość sprzedaży musi być zrealizowana dla osiągnięcia określonej kwoty zysku. Większa wartość wskaźnika oznacza więc korzystniejszą sytuacje badanego podmiotu. Tak jak w przypadku naszej firmy. Różnica między rentownością sprzedaży brutto i netto pokazuje poziom polityki fiskalnej państwa i wynika z wysokiej stopy podatkowej lub poziomu kosztów nie uznanych za koszty uzyskania przychodów przez prawo podatkowe. Sytuacja firmy kształtuje się bardzo dobrze.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz